تاریخ : چهارشنبه 28 تير 1396
کد 1475

در دوازدهمین رویداد در مسیر موفقیت اتاق بازرگانی اصفهان ، اگر قصد کارآفرینی دارید میدان را خالی نکنید / تنها راه مقابله بابیکاری توجه دولت به تولید و کارآفرینی است

دوازدهمین رویداد در مسیر موفقیت به همت شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جعفر ذره بینی بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت و صنایع غذایی پریس و مؤسس بانک کارآفرین و خاورمیانه ،عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس و عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
دوازدهمین رویداد در مسیر موفقیت به همت شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور جعفر ذره بینی بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت و صنایع غذایی پریس و مؤسس بانک کارآفرین و خاورمیانه ،عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و انگلیس و عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در سالن همایش‌های بین‌المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کشانی:تجربه کارآفرینان   پیش‌کسوت  در دسترس جوانان قرار می‌گیرد
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان,امیر کشانی رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم گفت:رویداد در مسیر موفقیت بدون اقتباس از الگوی خارجی و به‌صورت یک طرح نوآورانه باهدف استفاده جوانان  از تجربه کارآفرینان موفق ایرانی برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد:این رویداد از سال 84 در بخش معاونت جوانان انجمن مدیران صنایع استان اصفهان به همت فرزندان اعضا برگزار و در اتاق بازرگانی با تشکیل شورای عالی جوانان به‌صورت کمیته ویژه و با شناسایی کارآفرینان موفق اجرا می‌شود.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان استفاده از تجربه کارآفرینان را عامل افزایش بهره‌وری جوانان در فعالیت‌های اقتصادی دانست و گفت:به دست آوردن تجربه ، هزینه‌های بسیاری بر دوش جوانان خواهد گذشت ولی استفاده از تجربه  فعالان اقتصادی پیش‌کسوت  می‌تواند به‌جای هزینه ،سرمایه فکری برای جوانان ایجاد کند.
کشانی خاطرنشان کرد:جعفر ذره بینی به‌عنوان پیش‌کسوت تولید و تجارت در ایران شناخته‌شده است و عضویت در پنج دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی نشان از اعتماد تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به وی بوده است .
ذره بینی: تنها راه مقابله بابیکاری توجه دولت به تولید و کارآفرینی است
 
جعفر ذره بینی کارآفرین و بنیان‌گذار صنایع نساجی ماهوت در این مراسم گفت:شخصیت یک کارآفرین  از دوران کودکی و مدرسه شکل می‌گیرد و هم‌نشینی  با افراد موفق و فرهیختگان می‌تواند زمینه موفقیت آن را دوچندان سازد.
 وی اضافه کرد:فعال اقتصادی باید به دنبال درآمد معقول و منطقی  باشد و از روال طبیعی نباید خارج شود.سودهای یک‌شبه
وی تاکید کرد:شاید بتوان در اوج کار  پول بسیاری به دست آورد ولی این درآمد باید معقول و منطقی باشد و نباید مرعوب درامدهای یک‌شبه شد.
کارآفرین برتر سال 97 کشور با تشریح آتش‌سوزی 100 درصد  کارخانه شیمیایی تولید فوم گفت:بعد از سه سال پیگیری و تلاش این واحد دوباره بازسازی شد و مهم‌ترین عامل بقا در پایداری و استمرار در فعالیت بود.
وی تنها نسخه کاهش نرخ بیکاری را توجه به تولید و کارآفرینی در اقتصاد دانست و گفت:دولت برای مقابله با بیکاری باید شرایط  را برای فعالیت کارآفرینان و تولیدکنندگان فراهم سازد.
وی خطاب به جوانان گفت:درصد موفقیت جوانان به‌صورت انفرادی در فعالیت‌های اقتصادی بسیار پایین است و بهتر است به‌صورت جمعی با کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های کوچک یک فعالیت هدفمند را دنبال کنید .
ذره بینی حضور در تشکل‌های اقتصادی را به جوانان پیشنهاد کرد و گفت:عضویت در  تشکل‌ها همان‌گونه که عامل هم‌افزایی بین فعالان اقتصادی است می‌تواند زمینه انعکاس دیدگاه‌ها و نظرات آنان را با هزینه کمتری فراهم سازد.
وی رعایت اخلاق کسب‌وکار را مهم‌ترین گمشده فعالیت‌های اقتصادی امروز کشور دانست و گفت:در بازار قدیم اصفهان چنانچه یک نفر مشکل مالی پیدا می‌کرد معتمدین و پیش‌کسوتان بازار دورهم جمع می‌شدند و با بخشش و تقسیط بدهی زمینه بازگشت فرد ورشکسته را به فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کردند و کسی به دادگستری شکایت نمی‌کرد.
ذره بینی افزود:متأسفانه امروز نزدیکان و دوستان فرد ورشکسته نخستین ضربه مهلک را به وی وارد می‌سازند.
 
دولت از  اعضای اتاق بازرگانی وزرای اقتصادی را انتخاب  کند
عضو پیشین هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در بخش از سخنان خود خواستار استفاده دولت از کارآفرینان موفق در پست‌های اقتصادی شد و گفت:اتاق بازرگانی می‌تواند وزرای مرتبط با خود را به دولت معرفی کند و دولت از ظرفیت کارآفرینان استفاده کند.
وی اضافه کرد:کارآفرینی که می‌تواند هزاران شغل را ایجاد کند بهتر می‌تواند وزارتخانه ایی را  اداره کند .
ذره بینی با اشاره به مسایل و مشکلات استان اصفهان  گفت: شایستگی نام اصفهان بیش از فعالیت‌های موجود در این استان است و تاریخ نسبت به عملکردها قضاوت خواهد کرد.
 
 
آلبوم تصاویر 3078-4-1396