تاریخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396
کد 1362

در شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ تولیدات واحدهای تولیدی به بازرگانان تخصصی برای معرفی و عرضه نیاز دارند/فعالان اقتصادی نباید غافله گیر آینده شوند

رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تولیدات استان به بازرگانان تخصصی برای معرفی و عرضه محصولات در بازارهای جهانی نیاز دارد .
رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تولیدات استان به بازرگانان تخصصی برای معرفی و عرضه محصولات در بازارهای جهانی نیاز دارد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،امیر کشانی در شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:در مدیریت بنگاه‌های نوین اقتصادی تولیدکننده به تولید و تاجر به تجارت  می‌پردازد و تخصصی شدن هر بخش می‌تواند به رونق اقتصادی منجر شود.
وی افزود: در استان اصفهان تولیدکنندگان بسیار توانمندی وجود دارند که  در بخش بازرگانی و فروش محصولات خود با چالش جدی روبرویند و بازرگانان متخصص می توانند تولیدات این واحدها را در بازارهای بین المللی به فروش برسانند.
کشانی خواستار توجه بنگاه‌های اقتصادی به استانداردهای کشورهای هدف صادراتی شد و گفت:متأسفانه بی‌توجهی به استانداردهای این کشورها باعث مرجوع شدن کالاهای صادراتی شده است .
وی با اشاره به برگزاری رویدادهای کارآفرینی استارت آپ برای جوانان در سال گذشته گفت: بهبود اکوسیستم کارآفرینی یکی از دغدغه‌های اصلی معاونت جوانان و کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی است .
فعالان اقتصادی نباید غافله گیر  آینده شوند
مهدی مطهرنیا استراتژیست و مدرس دانشگاه در این جلسه گفت:فعالان اقتصادی نباید غافله گیر  آینده شوند و با آینده‌پژوهی  می‌توانند آینده را بر اساس منافع خود رقم بزنند.
وی پیش‌بینی،پیش پردازی و پیش نمایی را سه وظیفه بنگاه‌های اقتصادی برشمرد و گفت: فعالان اقتصادی جوان در فرایند جهانی‌شدن فعالیت‌های اقتصادی باید بتوانند فرصت‌ها و تهدیدهای خود را بشناسند.
وی تاکید کرد:فعال اقتصادی باید رادار آینده‌اش را روشن کند و در برابر آینده و اتفاقات آن بی‌تفاوت نباشد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی  تهران اضافه کرد:تشکل‌های اقتصادی مانند اتاق می‌توانند برای 20 سال آینده اهداف را طراحی کنند و برای آینده سناریو بنویسند و نقشه راه و استراتژی‌های خود را در مسیر اهداف آینده ترسیم کنند.
سید رضا صفوی دبیر کمیسیون سیاست گذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: کتاب‌های اقتصادی در فضای اقتصادی کشور مهجور مانده است و فعالان و تشکل‌های اقتصادی می‌توانند نقش مهمی در حمایت از آنان داشته باشند.
وی از بررسی طرح بانک اطلاعاتی بنگاه‌های اقتصادی استان در  کمیسیون سیاست‌گذاری اتاق خبر داد و گفت:با توجه به درخواست کمیسیون‌های متعدد برای راه‌اندازی این بانک ،اتاق بازرگانی بررسی راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی را در قالب یک کارگروه تخصصی ذیل کمیسیون دنبال می‌کند.
سرمست عضو شورای عالی جوانان در این جلسه با اشاره به طرح سامانه گردآوری اطلاعات کسب‌وکارهای تولیدی استان اصفهان با دیدگاه توسعه صادرات و استانداردسازی تولیدات  پیشنهادی از کمیته خدمات نوین شورا گفت: با توجه به رکود اقتصادی موجود بنگاه‌های اقتصادی به‌ویژه واحدهای تولیدی و افزایش تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و باهدف ارتقا سطح صادرات محصولات تولیدی ،بازاریابی و استانداردسازی محصولات صادراتی  این سامانه راه‌اندازی می‌شود.
 
آلبوم تصاویر 3020-2-1396