تاریخ : يکشنبه 5 مهر 1394
کد 387

سهل آبادی: 70 درصد دفاعیات نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی به نتیجه رسیده است

رییس اتاق اصفهان گفت: 70 درصد دفاعیات نمایندگان اتاق از مودیان در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان به نتیجه رسیده است.
رییس اتاق اصفهان گفت: 70 درصد دفاعیات نمایندگان اتاق از مودیان در هیات های حل اختلاف مالیاتی استان اصفهان به نتیجه رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در کمیته مالیاتی اتاق اصفهان تصریح کرد: از سال 90 تا آذر 93 در 2 هزار و 500 جلسه هیات های حل اختلاف مالیاتی، نمایندگان اتاق اصفهان حضور پیدا کرده و پس از بررسی 20 هزار پرونده مالیاتی آرای هیات ها شامل 33 درصد تعدیل و رفع تعرض ،39 درصد قرار کارشناسی و 28 درصد تایید درآمد بوده است .

وی با اذعان به اینکه بهترین کارشناسان مالی استان به عنوان نماینده اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی انتخاب شدند ،افزود: نمایندگان اتاق بایستی زمینه اطمینان فعالان اقتصادی در هیات های حل اختلاف را فراهم کنند.
سهل آبادی با انتقاد از افزایش سهم مالیاتی استان در سال 94 گفت:در آخرین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواستار کاهش سهم مالیاتی شدیم زیرا میزان تعیین شده خارج از توان استان است و بایستی تعدیل شود.

وی از تهیه پیشنهادات کمیته مالیاتی اتاق اصفهان نسبت به لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: دیدگاه بخش خصوصی نسبت به نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده و همچنین پیشنهادات کاربردی به دولت و مجلس تقدیم می شود.

رییس اتاق اصفهان از برگزاری همایش آموزشی قانون مالیاتها برای فعالان اقتصادی خبر داد و گفت:اعضای اتاق باید از بخش نامه و آیین نامه های مالیات عملکرد و ارزش افزوده اطلاع کامل داشته باشند و در این راستا اتاق دوره های آموزشی متناسب را برگزار می کند.

«مصطفی رناسی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه مهمترین فعالیتی که اتاق بازرگانی برای اعضای خود می تواند انجام بدهد دفاع از حقوق حقه آنان در هیات های حل اختلاف مالیاتی است .
وی رسالت نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نقش اتاق به عنوان مشاوره سه قوه در قانون آمده است ولی در هیات های حل اختلاف مالیاتی می تواند از حقوق آنان دفاع کند
رناسی خواستار استفاده از کارشناسان دادگستری یا حسابرسان خبره برای بررسی پرونده های حاضر در هیات هلی حل اختلاف شد و گفت:حضور این کارشناسان در صدور قرار ها می تواند پروند ه ها را در فضایی کاملا بی طرفانه مورد بازبینی قرار دهد .

در این جلسه نمایندگان اتاق در هیات های حل اختلاف مالیاتی به ارایه دیدگاه و نظرات همراه با پیشنهاد پرداختند. اطلاع نداشتن فعالان اقتصادی از قوانین مالیاتی،حضور پیدا نکردن به موقع قضات دادگستری در هیات ها،انجام یک پژوهش از نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده در استان از جمله موضوعات مطرح شده از سوی نمایندگان اتاق در این هیات ها بود .

آلبوم تصاویر کمیته مالیاتی-7-94