تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
کد 373

نشست بررسی مشکلات مالیاتی در اتاق اصفهان برگزار شد

نشست بررسی مشکلات مالیاتی استان اصفهان با حضور عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ،رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و اتحادیه های صنفی استان در اتاق اصفهان برگزار شد.
نشست بررسی مشکلات مالیاتی استان اصفهان با حضور عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ،رییس اتاق اصفهان و جمعی از فعالان اقتصادی و اتحادیه های صنفی استان در اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان،«عباس مقتدایی»نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:مسایل و مشکلات مالیاتی استان باید به صورت کارشناسی و هم اندیشی با فعالان اقتصادی دنبال شود.
وی با اشاره به تعیین مالیات برای استان اصفهان گفت:تعیین میزان مالیات استان باید با شاخص های سایر استانها همخوانی داشته باشد و نباید شاخص ملی در نظر گرفته شده بین استان ها تفاوت داشته باشد.
مقتدایی صنعت را یکی از چشم و چراغ های استان اصفهان برشمرد و گفت:این روزها این چشم و چراغ دچار افول شده است و باید کمک کنیم به روزهای خوب گذشته باز گردد.
وی از برگزاری جلسه مشترک بین مسوولین مالیاتی کشور با تشکل های اقتصادی استان در تهران خبر داد و گفت:به جای تعطیل کردن واحدهای صنفی باید مسایل و مشکلات را از طریق مسوولین دنبال کرد.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی» رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: مسایل مالیاتی امروز مهم ترین مساله فعالان اقتصادی استان اصفهان است .
وی افزایش سهم مالیات استان از 3 هزار و 500 میلیارد تومان به 5 هزار و 200 میلیارد را خارج از توان اقتصادی استان برشمرد و گفت:با توجه به شرایط کنونی واحدهای تولیدی و صنفی و رکود اقتصادی نمی توان انتظار دریافت مالیات بیشتری از استان داشته باشیم .
سهل آبادی کاهش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی در استان را نگران کننده دانست و گفت: شرایط بسیار سخت و دشوار برای واحدهای تولیدی است به طوریکه یا واحدها در حال تعطیل شدن هستند یا به دلیل بدهی توقیف می شوند .
وی خواستار تمرکز و هماهنگی بین نمایندگان استان اصفهان در مجلس جهت برطرف شدن مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنفی شد و گفت:به جای فعالیت های فردی و جداگانه باید جمعی و همگانی مسایل را دنبال کرد.
وی اضافه کرد:نمایندگان مجلس و مسوولین دولتی بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک قانون تاکید می کنند ولی سهم 30 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی از قانون هدفمندشدن یارانه ها را مورد تاکید قرار نمی دهند .
سهل آبادی گفت:آیا نمایندگان مجلس با توجه به رکود اقتصادی از دولت خواستند که مالیات را از دوش واحدهای تولیدی بردارند و یک سال به این واحدها معافیت مالیاتی اعطا کنند؟
وی افزود:مجلس و دولت باید شرایط رکود اقتصادی بنگاههای اقتصادی را درک کنند و چاره ایی برای آن اندیشیده شود.
وی خواستار همکاری نزدیک بین بازار و اتاق بازرگانی شد و گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی همواره اماده همکاری با سایر بخش های اقتصادی است .
وی افزود:بخش خصوصی نمی خواهد فقط مشکلات و مسایل را به مسوولین دولتی ارایه بلکه می خواهد با ارایه راهکارهای اجرایی مسوولین را در اجرای صحیح قانون یاری رساند.

«محمدرضا رجالی»عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این جلسه گفت:مردم به خاطر تورم در حال پرداخت مالیات غیر مستقیم به دولت اند و باید در ابتدا تورم کنترل شود سپس رونق اقتصادی ایجاد شود تا بتوانند مالیات بدهند .
وی خواستار شفاف سازی قانون مالیاتی شد و گفت:به دلیل مشخص و معین نبودن قانون تفسیر و تعبیرهای متعدد از قانون صورت می گیرد .
رجالی تصریح کرد: واحدهای تولیدی داخل با نرخ بهره بانکی28 درصد و رکود اقتصادی در حال رقابت با رقیبی هستند که نرخ بهره بانکی 4 درصد دارد و دولتش به آن یارانه صادراتی می دهد.

«مراد امیری»مدیر کل مالیاتی استان اصفهان در این جلسه گفت:107 شهر اصفهان از محل مالیات بر ارزش افزوده استان ردیف بودج های عمرانی دریافت می کنند .

 «احمد کاردان پور»نماینده بازار اصفهان در این جلسه گفت: به دلیل شرایط رکود اقتصادی توان پرداخت مالیات بویژه جرایم سال های گذشته از سوی واحدهای صنفی بازار اصفهان امکان پذیر نیست.
وی از روش مالیات گرفتن اداره کل مالیاتی استان انتقاد کرد و گفت:اداره کل مالیاتی در سال جاری برای چهار سال گذشته مالیات با جرایم محاسبه می کند که این روش باعث تعطیلی بنگاههای اقتصادی می شود زیرا مالیات و جرایم محاسبه شده خارج از توان آنان است.
وی تصریح کرد:انجمن اسلامی بازار جلوی تعطیلی واحدهای اقتصادی طی چند ماهه اخیر را گرفته است.

«بهروز نصر»از فعالان اقتصادی بازار اصفهان در این جلسه گفت:اداره کل مالیاتی در محاسبه مالیات بویژه مالیات بر ارزش افزوده بخش نساجی دیدگاه و نظرات اتحادیه ها ی صنفی را دریافت نمی کند.

«بشیر معلمی»از اتحادیه پوشاک شهرستان اصفهان در این جلسه گفت:کسبه بازار اصفهان مراتب اعتراض خود را از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به شیوه فعلی اعلام داشته است زیرا کسبه بازار نمی توانند از مشتریان خود مالیات بر ارزش افزوده را به صورت فاکتور دریافت کنند.
وی اضافه کرد: مشتریان از واحدهای صنفی که فاکتور همراه با مالیات بر ارزش افزوده صادر می کنند ، خرید نمی کنند و از واحدهایی خرید می کنند که این مالیات را در نظر نمی گیرند ،خرید می کنند.
وی تصریح کرد:روند کنونی باعث شده بسیاری از واحدهای صنفی فاقد مجوز در حال فعالیت اند و واحدهای دارای مجوز بدون مشتری اند.
وی علت استقبال از کالاهای قاچاق بویژه پوشاک را ناشی از اجرای ناصحیح قانون مالیات بر ارزش افزوده دانست و گفت:خریداران پوشاک عمدتا کالاهای خود را به صورت قاچاق از شهرهای مرزی و تهران به خاطر پرداخت نکردن مالیات بر ارزش افزوده خرید می کنند .
عضو هیات مدیره اتحادیه و تریکو فروش شهرستان اصفهان در این جلسه گفت: قانون چک فعلی یکی از بزرگترین چالش فعالان اقتصادی شده است زیرا نمی دانیم این چک ها پول می شود یا نمی شود.

آلبوم تصاویر کمیته مالیاتی-6-94