تاریخ : دوشنبه 27 آذر 1396
کد 1720

در دومین نشست بررسی راهکارهای خروج از رکود صنعت سیمان در اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛

رویه های بتونی جاده ها و مبلمان شهری می تواند برای سیمان تقاضا ایجاد کند/ صنعت سیمان استان اصفهان با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کند

دومین نشست مشترک کمیسیون معادن و کمیته صنعت ساختمان کمیسیون صنایع با موضوع بررسی راهکارهای خروج از رکود در صنعت سیمان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این نشست گفت:صنعت سیمان استان اصفهان یکی از صنایع پیشرو و اثرگذار در کشور است  که به دلیل رکود صنعت ساختمان با رکود روبرو شده است .
وی هدف از برگزاری این نشست ها  را یافتن راهکارهای خروج از رکود در صنت سیمان برشمرد و گفت:این نشست ها با حضور مدیران واحدهای تولیدی سیمان استان،نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت های پیمانکاری راهسازی و ساختمان برگزار می شود.
صنعت سیمان استان اصفهان با 50 درصد ظرفیت فعالیت می کند
کامران سیامکی مسوول کمیته کانی های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:رکود صنعت ساختمان دامن تولید کننده مصالح ساختمانی از جمله واحدهای تولیدی سیمان را گرفته است .
وی افزود:از 8 میلیون تن ظرفیت تولید سیمان استان اصفهان 4 میلیون تن تولید می شود که نشان از فعالیت 50 درصدی این واحدهاست .
وی تغییر کاربری سیمان در پروژه های عمرانی و راه سازی یکی از راه های برون رفت از رکود  این بخش برشمرد و گفت:قیر به عنوان ماده اولیه جاده سازی در کشور به کار می رود که می توان آن را با قیمت بازارهای جهانی صادر کرد.
مهدی هراتیان فر مسوول کمیته صنعت ساحتمان کمیسیون  صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:صنعت ساختمان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید رویکرد جدیدی نسبت به این صنعت داشته باشند.
وی مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله را یکی از چالش های مهم این صنعت برشمرد و گفت:زلزله به عنوان یکی از تهدیدات جدی صنعت ساختمان است که با استفاده از مصالح موجود از جمله دیواره های بتوانی می توان آنان را مقاوم ساخت.
رویه های بتونی در جاده ها 42 درصد ارزان تر از آسفالت است
علی محمد پارسائی قائم مقام مدیر عامل  سیمان سپاهان در این نشست گفت:ایجاد مصارف جدید برای سیمان می تواند واحدهای تولیدی را از شرایط رکود کنونی خارج کند .
وی افزود: استفاده از بتون در مبلمان شهری و رویه های بتونی در جاده ها می تواند تقاضا برای  سیمان را افزایش دهد .
وی تصریح کرد: به دلیل ارزان بودن قیر نسبت به سیمان و در دسترس نبودن سیمان در دهه های قبل برای جاده سازی از آن استفاده می شد و امروز می توان از سیمان برای جاده سازی استفاده و قیر را صادر کرد.
وی سرعت اجرای رویه های بتونی در جاده ها را هم سریع تر و هم ارزان تر از آسفالت برشمرد و گفت:قیمت رویه های بتونی از آسفالت 42 درصد ارزان تر است و همچنین مقاومت و تحمل فشار بتوان بیشتر آسفالت است .
سعید بزرگی عضو هیات مدیره سیمان سفید بنوید  در این نشست خواستار توجه واحدهای تولید سیمان به  بخش تحقیق و توسعه شد و گفت:بیش از 50 سال است که واحدهای تولیدی سیمان یک نوع سیمان خاکستری تولید می کنند و سیمان های رنگی می تواند سبد محصولات جدیدی را برای بازار ایجاد کند .
فردوسیان از شرکت پیمانکاری راه سازی سیمین سپاهان در این نشست گفت:جایگزین رویه های بتون در جاده ها از نظر محیط زیست مناسب تر از آسفالت است .
وی خواستار ارایه طرح های نوآورانه از سوی واحدهای تولیدی سیمان در مصارف جدید شد و گفت:رویه تولید یک نوع سیمان در حجم بالا بایستی از سوی تولیدکنندگان سیمان تغییر کند.
عزیزیان عضو کمیته کانی های غیر فلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در این نشست گفت:به روز نبودن محصولات واحدهای  تولیدی سیمان باعث شده که تقاضا سیمان در بازار روز به روز کاهش یابد.
وی نگرش مبتنی بر بازار را عامل موفقیت هر کالا و خدمات دانست و گفت:تولید سیمان بر اساس مصارف جدید و بازاریابی برای تولید محصول جدید دو موضوع مهم پیش روی واحدهای تولیدی سیمان است .
 
آلبوم تصاویر 3185-9-1396