تاریخ : يکشنبه 5 آذر 1396
کد 1691

درهشتمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

بسترسازی برای حضور قدرتمند فعالان سنگ استان در نمایشگاه های بین المللی

درهشتمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش حضور موفق صنعت سنگ استان در نمایشگاه های موفق بین المللی اظهار امیدواری شد تا حضور موفق نمایندگان جامعه سنگ استان در نمایشگاه های معتبر بنگلور و جیپور هندوستان، بستر مناسبی برای ورود موفق سنگ اصفهان به شبه قاره هند را فراهم نماید.
درهشتمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان با  اشاره به نقش حضور موفق صنعت سنگ استان در نمایشگاه های موفق بین المللی مانند نمایشگاه های سنگ ورونا، هندوستان، چین و ... در صادرات سنگ و فرآورده های سنگی استان اظهار امیدواری شد تا حضور موفق نمایندگان جامعه سنگ استان در نمایشگاه های معتبر بنگلور و جیپور هندوستان، بستر مناسبی  برای ورود موفق سنگ اصفهان به شبه قاره هند را  فراهم نماید.
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، شهریار شعبانی، دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق اصفهان در آغاز این نشست ضمن بیان تسلیت درگذشت  یکی از کارگران در معادن شهرستان نطنز، توجه بیشتر به مسائل ایمنی و فنی و پرورش مدیران فنی و ایمنی را در معادن استان و کشور به منظور کاهش حوادث در معادن و به حداقل رساندن آسیب های جانی و مالی حوادث احتمالی ضروری دانست. وی با اشاره به  ارائه گزارش کامل برگزاری موفق پاویون اتاق بازرگانی اصفهان در نمایشگاه سنگ ورونا در جلسه هیات نمایندگان و تاکید این هیات بر حضور موفق تر پاویون اتاق در نمایشگاه سال آینده، از مذاکره موفق و همکاری این کمیسیون با شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان با پرداخت 50 درصد هزینه حضور در نمایشگاههای خارجی سقف 5 میلیون تومان برای هر بازدید کننده و مشارکت کننده ای که دارای پروانه بهره برداری صنایع معدنی در یکی از شهرکهای صنعتی استان اصفهان باشد موافقت نموده است. شعبانی همچنین  با بیان رایزنی های انجام شده با مدیران برگزاری نمایشگاه سنگ هند که در سال جاری در بنگلور و سال آینده در جیپور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این جلسات توافق شد تا فضای مناسبی در این دو نمایشگاه مطرح هندوستان برای فعالان بخش سنگ اصفهان در نظر گرفته شود و در نمایشگاه سنگ اصفهان نیز فضای مناسبی در اختیار فعالان سنگ هندوستان قرار گیرد. دبیر کمیسیون معادن با  اشاره به نقش حضور موفق صنعت سنگ استان در نمایشگاه های موفق بین المللی مانند نمایشگاه های سنگ ورونا، هندوستان، چین و ... در صادرات سنگ و فرآورده های سنگی استان اظهار امیدواری کرد تا حضور موفق نمایندگان جامعه سنگ استان در نمایشگاه های معتبر بنگلور و جیپور هندوستان، بستر مناسبی  برای ورود موفق سنگ اصفهان به شبه قاره هند را  فراهم نماید . شعبانی از آمادگی برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی سنگ هندوستان با تعامل ویژه با اتاق بازرگانی اصفهان جهت برگزاری پاویون سنگ در این نمایشگاه ها خبر داد و افزود: خوشبختانه رایزنی های لازم جهت  حضور موفق فعالان سنگ استان در نمایشگاه بین المللی اندونزی هم به منظور ارائه توانمندی سنگ استان در حال انجام است.
در ادامه احمد رضا بصیری، عضو کمیسیون معادن در ادامه با بیان ضرورت ایجاد یک منبع و مرجع مناسب برای  معرفی سنگ استان و کشور گفت: به منظور یکپارچه سازی نامگذاری، معرفی همه پتانسیل های سنگ استان و کشور به ویژه به منظور ارائه به بازارهای صادراتی وهمچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی مناسب برای سنگ کشور ضروری است. وی افزود: با توجه به توانمندی و اعتبار اتاق بازرگانی، اجرای چنین پروژه ای با پشتوانه اپلیکیشن موبایل و .... در اتاق بازرگانی  با کمک  سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی معدن  مفید است.
 
   هاجرالسادات محقق مطلق، دیگر عضو کمیسیون معادن و صنایع معدنی در ادامه با ارائه گزارشی درباره روش های نوین مدیریت تحول گفت: ایجاد تحول در سازمانها به منظور دستیابی به اهداف سازمانی در دنیایی که تغییر و تحول جزء جدانشدنی و انکار ناپذیر آن است، ضروری است. وی با اشاره به کتاب جان کاتر، از اساتید دانشگاه هاروارد و از صاحبنظران مدیریت تحول در جهان، احساس نیاز را گام اول مدیریت تغییر عنوان و تصریح کرد : بدیهی است به منظور موفقیت در مدیریت درست سازمانها، باید قبل وقوع حوادث و ایجاد تغییرات اساسی در فضای برون سازمانی، این تغییرات پیش بینی و تصمیمات مناسبی در قبال آن اتخاذ گردد.  وی چهار عاملی که سبب توقف فرآیند تحول می شوند را رضایت از وضع موجود، سکون ناشی از ترس، نگرش بسیار منفی و خودرایی دانست. محقق مطلق در ادامه با تاکید برضرورت ائتلاف راهبردی تحول،  ویژگی های اساسی افراد این ائتلاف را قدرتمندی،مهارت، اعتبار و ارتباط قوی درون سازمانی ذکر کرد. این عضو کمیسیون گام سوم مدیریت تحول را توسعه چشم انداز تحول سازمان ها عنوان کرد و افزود: ترسیم چشم انداز تحول باید ساده، واضح، منطقی، پویا و برانگیزاننده باشد. محقق تاکید کرد: برای تبدیل استراتژی به ایدئولوژی لازم است چشم انداز تحول به سایر اعضاء منتقل شود. وی تکرار پیام ها و متناسب بودن گفتار و عمل رهبرانه را در انتقال پیام مهم ارزیابی کرد و گفت: همیشه حذف افراد مخالف اهداف و استراتژی سازمان لازم نبوده و باید با سخن های قاطع و کوتاه به هم سو سازی این افراد پرداخت. محقق گام های بعدی روش های نوین مدیریت تحول را شامل توانمندسازی افراد، خلق پیروزیهای کوتاه مدت، جمع بندی پیروزیهای کوچک، نهادینه سازی دیدگاه های جدید و خلق فرهنگ عنوان نمود.
 
 
آلبوم تصاویر b146-9-1396