تاریخ : دوشنبه 9 مرداد 1396
کد 1501

همایش مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و نظام مهندسی معدن اصفهان در اتاق کاشان برگزار گردید

در همایش مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و نظام مهندسی معدن اصفهان در اتاق کاشان که با حضور تعدادی از هیات نمایندگان اتاق کاشان، روسای ادارت، نماینده محترم مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های کاشان مطرح شد
در همایش مشترک کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی و نظام مهندسی معدن اصفهان در اتاق کاشان که با حضور تعدادی از هیات نمایندگان اتاق کاشان، روسای ادارت، نماینده محترم مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید هیات علمی و دانشجویان دانشگاه های کاشان مطرح شد
در ابتدای همایش اعضا از صحبت های رياست محترم اتاق بازرگاني صنايع معادن و كشاورزي كاشان جناب آقای محمود تولایی استفاده نمودند و ایشان تاکید خود را مبنی بر وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار مناسب در معادن را اعلام و ضمن معرفی این فرصت ها در کاشان تعاملات بیشتر در بخش معدن و صنایع معدنی در این شهرستان را از نظام مهندسی و سازمان صمت استان درخواست نمود . در پایان نظر به ظرفیت های کاشان و شهرستان های اطراف تقاضای بررسی نمایندگی نظام مهندسی معدن را اعلام نمود . در ادامه نیز اعضا از سخنراني دكتر ساداتي نژاد نماينده مردم شهرستان كاشان در مجلس شوراي اسلامي در راستای ظرفیت های معدنی بهره مند شدند .
معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان جناب آقای مسعود صالحی شرح وظایف مسوولین فنی معادن را برای حضار ارایه فرمودند.
سپس شهریار شعبانی دبیر کمیسیون معادن و صنایع معدنی و رییس سازمان نظام مهندسی معدن در ابتدا گزارشی درخصوص اقدامات انجام شده و در حال انجام در اتاق بازرگانی اصفهان از جمله طرح نوسازی ناوگان ماشین آلات معادن و صنایع معدنی، تعاملات اداری با محیط زیست . منابع طبیعی استان و پیگیری مسایل و مشکلات معادن ارایه نمود . سپس به موضوع مطرح این روزهای سازمان نظام مهندسی معدن پرداخت و خاطرنشان کرد با توجه به درخواست های متعدد مسعولین فنی مبنی بر بیشتر دیده شدن گزارشات ارایه شده و به منظور سامان دهی و بالا بردن سطح کیفی گزارشات و در راستای حفظ شان و منزلت اعضای محترم نظام مهندسی مقرر گردیده تا گزارشات مسئولین فنی بررسی و تحت نظارت سازمان تصحیح و سپس در اختیار سازمان صمت استان قرار گیرند.  وی افزود این پروسه در این مرحله از بررسیها و ارزش‌یابی ها تاثیر و تغییری در نحوه پرداخت حق الزحمه مسیولین محترم فنی نخواهد داشت. در ادامه و در پی درخواست فعالان معدنی، دانشجویان و فارغ التحصیلان معدن و زمین و شناسی کاشان و حومه برای ایجاد نمایندگی نظام مهندسی در این شهرستان، ضمن بیان و تشریح موارد و محدودیت های قانونی قول بررسی بیشتر و درخواست ایشان و در دستور کار قرار دادن آن را در هیات مدیره مطرح کرد که البته مقرر گردیدبا توجه به برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در پایان سال جاری بررسی شرایطی برای ارسال صندوق رای سیار در شهرستان کاشان را فراهم نمایند . در ادامه ریاست اداره صمت کاشان به بیان سخنانی در همین راستا پرداختند .
در بخش همایش و در قسمت آموزشی این نشست ارايه مباحث ايمني، مديريت و ارزيابي كنترل ريسك در معادن و صنایع معدنی بصورت تخصصی توسط دكتر سيد هادي حسيني مطرح شد .
 
 
آلبوم تصاویر b-kashan-5-1396