تاریخ : سه شنبه 24 اسفند 1395
کد 1320

حمایت از تجارت الکترونیک و شرکت مدیریت صادرات و مقابله با قاچاق سه اولویت کمیسیون تجارت اتاق در سال 96

نشست تحلیل بازارهای صادراتی و وضعیت صادرات ایران و آخرین جلسه کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی با حضور ریس اتاق،رییس و اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست تحلیل بازارهای صادراتی و وضعیت صادرات ایران و آخرین جلسه کمیسیون تجارت،خدمات و ارتباطات اتاق بازرگانی با حضور ریس اتاق،رییس و اعضای کمیسیون در  سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
گلشیرازی:حمایت از تجارت الکترونیک و شرکت مدیریت صادرات و مقابله با قاچاق سه اولویت کمیسیون تجارت
به گزارش روابط عمومی  اتاق بازرگانی اصفهان ،مسعود گلشیرازی در این نشست به سه موضوع اولویت‌دار کمیسیون اشاره کرد و گفت:ایجاد و تقویت تجارت الکترونیک ،حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات و مبارزه با قاچاق سه دستور کار کمیسیون در سال آینده خواهد بود.  
گلشیرازی با اشاره به کاهش 40 درصدی صادرات استان اصفهان گفت:شرکت‌های مدیریت صادرات می‌توانند با شناسایی تولیدات دارای مزیت صادراتی زمینه توسعه صادرات استان را فراهم کنند.
وی خواستار شناسایی 10 گروه کالای دارای اولویت برای صادرات از سوی اتاق بازرگانی و همکاری  سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها شد و گفت:اختصاص امکانات برای شرکت‌های مدیریت  صادرات  می‌تواند زمینه تقویت این شرکت‌ها را فراهم کند.
وی خواستار تمرکز استان اصفهان در صنعت خدمات تا سال 2020 شد و گفت:طی سه سال آینده به دلیل مزیت اقتصادی  بایستی ارایه خدمات به‌ویژه در بخش صنعت گردشگری موردتوجه فعالان اقتصادی قرار گیرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه افزود: قاچاق کالا یکی از چالش‌های مهم واحدهای تولیدی است و مقابله با آن می‌تواند  این واحدها را  از رکود خارج سازد.
سهل‌آبادی: بخش خصوصی به توان خودش متکی باشد نه دولت
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید بر توان خودش تکیه کند و از دولت توقع چندانی نداشته باشد،گفت:بنگاه‌های اقتصادی با نگاه به توانایی خودشان می‌توانند در عرصه بازارهای داخلی و خارجی موفق شود.
وی افزود:بخش خصوصی با همکاری و همدلی می‌تواند مسایل و مشکلات خود را برطرف کند و در این راستا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با همراهی و همدلی بر حل مسایل فعالان اقتصادی تمرکز کرده است .
وی با اشاره به بروز بحران‌های برای برخی از واحدهای تولیدی استان گفت: فعالان اقتصادی بایستی محاسبه دقیقی از توانایی مالی خود و طرح‌های توسعه داشته باشند و تا حد امکان از  توسعه بدون بررسی دقیق  خودداری کنند.
حسنی: 95 درصد صادرات ایران به 5 کشور و 5 درصد  به 90 کشور  صادر می‌شود
امیررضا حسنی تحلیل‌گر اقتصادی در نشست پایان سال کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با تشریع بخش‌های اصلی صادرات ایران گفت:74 درصد صادرات متعلق به نفت و پتروشیمی است و 26 درصد به سایر بخش‌های تولیدی کشور اختصاص دارد و این آمار نشان می‌دهد که سبد صادراتی کشور پر از  کالاهای متنوع نیست.
وی افزود: 95 درصد صادرات ایران به 5 کشور و 5 درصد  به 90 کشور  صادر می‌شود و این آمار نشان می‌دهد که صادرات ایران   به‌صورت پراکنده بین کشورهای هدف تقسیم‌نشده است و این در حالی است که ترکیه توانسته بازارهای صادراتی را به‌صورت متنوع سازمان‌دهی کند .
حسنی خواستار تمرکز صادرات کنندگان استان اصفهان به کشورهای درحال‌توسعه شد و  افزود:تولیدکنندگان و صادرکنندگان بایستی بازار هدف صادراتی را در  کشورهایی  جستجو کند که از ایران رشد اقتصادی پایین‌تر دارند زیرا این کشورها قدرت خرید بالقوه ایی دارند.
وی در تحلیل بودجه سال 96 ایران گفت:طی سال‌های گذشته 99 درصد مخارج جاری کشور تحقق‌یافته ولی 60 درصد بودجه عمرانی جذب‌شده است که این مهم نشان از تمرکز دولت بر هزینه‌های جاری به‌جای عمرانی دارد.
برای 10 میلیون گردشگر خارجی هتل داریم نه 20 میلیون
حسنی توجه به صنعت توریسم را یکی از بخش‌های مهم درآمدی کشور برشمرد و گفت:برنامه‌ریزی برای جذب 20 میلیون گردشگر در سال نیاز به تامین زیرساخت دارد که توجه جدی به آن نشده است .
 این تحلیل گر اقتصادی  افزود:1225 هتل و مهمان‌سرا در ایران است که 106 عدد آن 4 و 5 ستاره است که  28 هزار  تخت دارند که اگر هیچ ایرانی در طول سال از آن استفاده نکنند تعداد10 میلیون گردشگر امکان پذیرش است  تا 20 میلیون گردشگر  فاصله قابل‌توجهی  است.
تمرکز بازرگانان بر چشم‌اندازهای ترسیم‌شده
حسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بازرگانان بایستی بر چشم‌انداز خود تمرکز کنند افزود: بر اساس یک تحقیق در بنگاه‌های اقتصادی  ایران 33درصد فعالیت‌های روزمره در راستای اهداف و چشم‌انداز است.
 حمیدرضا مومنی مسوول کمیته توسعه صادرات کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان  در این نشست گفت:راه‌اندازی کانال آموزش تجارت بین‌الملل کمیته با استقبال بازرگانان روبرو شده و هر هفته به‌صورت مجازی مطالب آموزشی در کنار آموزش زبان انگلیسی ،روسی ،آلمانی و چینی برگزار می‌شود.
مجید کرباسچی مسوول کمیته  ICT کمیسیون در این نشست گفت:رویکرد کمیسیون تجارت در بخش فناوری اطلاعات ،تقویت صادرات این بخش به جای واردات است .وی افزود:طی سالهای گذشته  در این بخش کشور فقط واردکننده  بوده است و امیدواریم  زمینه صادرات محصولات نرم افزاری و سخت افزاری فناوری اطلاعات در استان اصفهان فراهم شود.
 
آلبوم تصاویر 2178-12-95