تاریخ : يکشنبه 26 دي 1395
کد 1210

در نشست اخلاق تجارت،مدیریت کسب و کار کوچک و مدیریت دانش و نوآوری در اتاق بازرگانی اصفهان: برای توسعه صادرات به دانش روز نیاز داریم/ بنگاههای اقتصادی معیارهای سازمان ملل متحد را مورد توجه قرار دهند/ دولت ها بر تقویت بنگاه های کوچک و متوسط تمرکز کنند

نشست آموزشی اخلاق تجارت،مدیریت کسب و کار کوچک و مدیریت دانش و نوآوری به همت کمیسیون تجارت با حضور رییس دانشکده تجارت و استادیار دانشگاه اسکووده سوئد در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
نشست آموزشی اخلاق تجارت،مدیریت کسب و کار کوچک و مدیریت دانش و نوآوری به همت کمیسیون تجارت با حضور رییس دانشکده تجارت و استادیار دانشگاه اسکووده سوئد در سالن همایش های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
برای توسعه صادرات به دانش روز نیاز داریم
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،مسعود گلشیرازی رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:جامعه جوان امروز نیاز به توانمندشدن در عرصه تجارت دارند و از این رو برگزاری چنین نشست هایی می تواند به انتقال دانش روز جهان  به جوانان در حوزه تجارت کمک کند.
وی تصریح کرد:شرکت های مدیریت صادرات و تجارت الکترونیک دو  موضوع مهم تجارت استان اصفهان است که می تواند بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط استان را احیا و تقویت کند.
  وی با اشاره به اینکه صادرات نیاز به دانش دارد ،افزود:شرکت های مدیریت صادرات می توانند نرم افزار و سرمایه گذاران و تولید کنندگان می توانند کالای صادراتی را  آماده کنند و بر اساس دانش دو طرف اقدام به صادرات شود .
گلشیرازی نقش SME در اقتصاد استان  اصفهان را  مهم دانست و گفت:اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی اقتصاد تلاش می کند زمینه توسعه بازار  فعالان اقتصادی در بخش SME را فراهم سازد.
بنگاههای اقتصادی  معیارهای سازمان ملل متحد را مورد توجه قرار دهند
استفان تنگیلید (Stefan Tengblad) رییس دانشکده  تجارت  دانشگاه اسکووده سوئد در این نشست انتخاب شرکای مناسب را یکی از اقدامات مهم هر فعال اقتصادی برشمرد و گفت:تنظیم روابط اقتصادی بین شرکا می تواند منجر به توسعه بنگاه اقتصادی شود .
وی پایداری تجارت را یکی از موضوعات مهم پیش روی بنگاههای اقتصادی جهان برشمرد و گفت: تعیین معیارهای سازمان ملل متحد می تواند بنگاه های اقتصادی را مورد حمایت قرار دهد .
وی اضافه کرد:سازمان ملل متحد برای فعالیت بنگاههای اقتصادی چند پیش شرط را تعیین کرده است.یکی اینکه جهان جای خوبی برای زندگی باشد،فقر به صفر برسد و رفاه برای عموم مردم ایجاد شود .
وی تاکید کرد:ساخت محصولاتی که در راستای اهداف سازمان ملل متحد باشد می تواند به توسعه SME منجر شود .
وی سوئد،نروژ و دانمارک را سه کشور دارای رتبه نخست در حوزه پایداری تجارت سازمان ملل متحد برشمرد.
دولت ها بر تقویت بنگاه های کوچک و متوسط تمرکز کنند
سوزان دورس (Sussanne Durst ) استاد بازرگانی دانشگاه اسکووده سوئد در این همایش گفت: بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی (SME) می توانند زمینه حضور جوانان را به فعالیت های تولیدی و خدماتی تشویق کند .
وی افزود:دولت ها برای اشتغال زایی در کشورهای خود زمینه تشکیل sme را فراهم می کنند و با آموزش های متعدد زمینه توانمندسازی آنان برای حضور در بازارهای بین المللی فراهم می کند.
پروژه توسعه تجارت ایران و سوئد به همت دانشگاه اسکووده سوئد
بهرام هوشیار یوسفی دانشیار دانشگاه اسکووده سوئد در این نشست گفت:دانشگاه اسکووده آمادگی دارد که پروژه های مشترک بین ایرانیان  مهاجر در سوئد با ایرانیان  داخل کشور در زمینه توسعه تجارت و همکاری بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی را فراهم کنند.
وی نام این پروژه   Bridge Project Survey  نامید و گفت:دولت سوئد از این پروژه حمایت می کند و اتاق های بازرگانی می توانند در اجرای این پروژه نقش مهمی را ایفا کنند .
وی تصریح کرد:بیش از 80 درصد هزینه این پروژه از سوی دانشگاه پرداخت می شود .
یوسفی خاطر نشان کرد:با توسعه  تجارت می توان روابط کشورها  را عمیق تر ساخت و سوئد و ایران می توانند در دوران پسابرجام  روابط اقتصادی و فرهنگی نوینی را پایه گذاری کنند.  
 
آلبوم تصاویر 2090-10-95