تاریخ : يکشنبه 17 تير 1397
کد 2010

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

فساد و رانت فضای اقتصادی کشور را عفونی کرده است/ در فضای عفونی اقتصاد سیاست های دولت نتیجه بخش نخواهد بود/ سفر قریب الوقوع جهانگیری به اصفهان

رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان در چهارمین جلسه این کمیسیون در سال جاری، فساد را عفونت اقتصاد دانست و گفت: در فضای عفونی اقتصاد، سیاست های دولت نتیجه بخش نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در این جلسه مصطفی رناسی، رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش اتاق بازرگانی اصفهان از سفر معاون اول رییس جمهور در روزهای آینده به اصفهان خبر داد و گفت: این سفر با هدف افتتاح طرح فولاد صبا که در آن فولاد مبارکه اصفهان با مشارکت چند شرکت دیگر موفق به افزایش ظرفیت تولید فولاد از 750 هزار تن به 1 میلیون و 500 هزار تن شده است، انجام می گردد. وی افزود: طرح مذکور به دلیل استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود در کشورو لیدر ایرانی آن و همچنین اجرای طرح در دوران تحریم، در خور توجه می باشد. نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی از برند اصفهان را از دیگر برنامه های سفر جهانگیری به اصفهان معرفی و تلاش های کمیسیون گردشگری و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان در به ثمر رسیدن این طرح را قابل تقدیر دانست. رناسی اظهار امیدواری کرد این سفر بتواند در راستای حل مشکلات اقتصادی استان بویژه رسیدگی به بحران آب اصفهان موثر واقع شود. وی با تاکید به اینکه اقتصاد کشور فلج شده است تصریح کرد: متاسفانه مردم امیدی به حل مشکلات اقتصادی نداشته و جو بی اعتمادی به مسوولین بر کشور حاکم شده است. رییس کمیسیون سیاستگذاری و پایش فساد را عفونت اقتصاد دانست وتاکید کرد: در فضای عفونی، هیچ جراحی نتیجه بخش نبوده و در اینصورت سیاست های دولت در این فضا موثر واقع نشده و به بهبود شرایط اقتصادی کشور منجر نخواهد شد. رناسی ابراز امیدواری نمود: اتخاذ سیاست های استراتژیک کلان حاکمیتی بتواند منجر به بهبود وضعیت اشتغال و تولید در کشور شود.  در ادامه جلسه مجتبی ملا احمدی، نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گزارشی از عملکرد این کمیسیون در سال گذشته را ارایه نمود. وی پیگیری احصاء قوانین مزاحم و دست و پاگیر و قوانین اجرا نشده در راستای حمایت از اقتصاد، تولید و اشتغال، پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال استان در جهت فعالسازی و بازگشت اشتغال و تولید و همچنین بررسی موضوع نرخ بهره بانکی و سودهای مرکب و مغایرت آنها با اقتصاد مقاومتی را از اولویت های کاری کمیسیون صنایع در سال 96 معرفی کرد. وی همچنین بررسی برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت و برنامه ششم توسعه، ارایه نظر پیرامون احصای قوانین متناظر با اقتصاد مقاومتی به منظور بهبود مستمر محیط کسب و کار برای جمع بندی به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان، بررسی علل عدم انعطاف صنعت کشور در وضعیت رکود با محوریت صنعت فولاد و... را از اهم فعالیت های کمیسیون صنایع ذکر کرد. نایب رییس کمیسیون صنایع در ادامه تحلیل تاثیر نرخ هزینه تمام شده تامین مالی با تاکید بر تسهیلات بانکی بر تولید و اشتغال، بررسی مشکلات و آسیب شناسی واحدهای صنعتی بزرگ نیمه فعال و تعطیل شده به منظور فعالسازی و بازگشت آنها به تولید و اشتغالزایی و همچنین پیشگیری از تعطیلی سایر واحدها را از طرح های پژوهشی در حال انجام کمیسیون معرفی کرد. ملا احمدی در ادامه سخنان خود استمرار مشکلات ارزی اخیر را موجب فلج شدن صنعت کشور دانست و گفت: ارز به عنوان یک بحران در ماه های آینده برای واحدهای صنعتی و تولیدی مشکل ساز خواهد شد. وی در پایان سخنان خود عدم برنامه ریزی مناسب  و انتصاب مدیران بعضا نالایق، عدم نوسازی به موقع ماشین آلات، قوانین دست و پاگیرو بی تدبیری دولتمردان را از جمله دلایل به تعطیلی کشانده شدن بسیاری از واحدهای صنعتی بزرگ وموفق گذشته دانست.
در ادامه جلسه مسعود جمالی، مسوول کمیته توسعه روابط تجاری و اقتصادی خارجی و نمایشگاه ها ذیل کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری اتاق بازرگانی اصفهان به تشریح شیوه نامه پذیرش هیات های تجاری و اقتصادی خارجی در اتاق بازرگانی اصفهان پرداخت.
 
آلبوم تصاویر b30-4-1397