تاریخ : چهارشنبه 29 آذر 1396
کد 1726

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان

سرمایه گذاری در بخش آب و پساب برای سرمایه گذاران سودآور خواهد بود/نقش مشارکتی بخش خصوصی در بودجه 97

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان گفت:سرمایه گذاری در بخش آب و پساب استان اصفهان برای سرمایه گذاران سودآور خواهد بود.
نعمت الله اکبری در دومین جلسه کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:با توجه به کمبود آب در استان حضور بخش خصوصی در این موضوع می تواند علاوه بر تسریع در پروژه های آبرسانی در افزایش بهره وری آب موثر باشد.
وی خواستار اصلاح نگاه بخش دولتی به حضور بخش خصوصی در زیرساخت های اقتصادی شد و گفت:بخش خصوصی با توانمندی و بهره وری بالا می تواند پروژه های آبرسانی را با کمترین هزینه به سرانجام برساند.
سندآمایش 7 منطقه استان تا پایان سال رونمایی می شود
وی با اشاره به سند آمایش سرزمین استان اصفهان گفت:استان به 7 منطقه بر اساس حوضه آبریز تقسیم بندی شده است و هر منطقه در سازمان مدیریت برنامه ریزی  یک کارشناس معین  پیگیری موضوعات مرتبط به ان منطقه است و سند راهبردی هر منطقه بر اساس مزیت هایش  در حال تدوین است .
وی در بخشی از سخنان خود به تشریح بودجه  97 کشور اشاره کرد و گفت:اصلاحات ساختاری در بودجه مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گرفته و تلاش شده از 20 درصد بودجه با عنوان متفرق به 11 درصد تغییر پیدا کند .
وی حذف جدول شماره 17 با موضوع کمک دولت به بخش غیردولتی در بودجه سال آینده را اقدام موثر برای کاهش  هزینه های دولت برشمرد و گفت:ردیف های خاص مورد نیاز بودجه در سایر ردیف ها عنوان شده است .
اکبری ایجاد جدول مشارکتی با بخش خصوصی را اقدام ارزشمند از سوی دولت با هدف همکاری با این بخش برای اجرای پروژه های زیرساختی و خدماتی برشمرد و گفت: دولت برای نخستین بار نقش بخش خصوصی را در بودجه به صورت مشارکتی برجسته کرد و 68 هزار میلیارد تومان برای این مشارکت در  پروژه های این بخش  پروژه تعریف کرده است .
 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با اشاره به کمبود آب در استان و لزوم تسریع درپروژه های آبرسانی گفت:پروژه کوهرنگ 3 و آبرسانی 14 شهر اصفهان در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است
وی خواستار اصلاح الگوی کشت در سطح استان و کشور شد و گفت:با شرایط کنونی کشت محصولات کشاورزی پر آب در حوضه زاینده رود بایستی بازنگری شود و در این راستا مرکز تحقیقات کشاورزی موظف شده الگوی کشت استان را تدوین کند .
اکبری تعداد طرح های نیمه تمام استان اصفهان را یک هزار و 300 طرح عنوان کرد و گفت:برای تکمیل این طرح ها به 50 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم .
 ایرج کاظمی نایب رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری  اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:دولت در افزایش نرخ ارز توانست گامی مهم برای واقعی شدن ارز بردارد.
وی هدف از افزایش هزینه خروج ایرانیان از کشور را کاهش تقاضای ارز دانست و گفت:کاهش سفرهای خارجی تقاضای ارز را  در بازار کاهش خواهد دارد.
مسعود ابکا عضو کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری  اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار مشارکت بخش خصوصی در بودجه شرکت های دولتی شد و گفت:بودجه شرکت های دولتی  برای بخش خصوصی می تواند پروژه های خدماتی تعریف کند و از این رو می تواند نقش مهمی در چرخه اقتصادی داشته باشد.
 
آلبوم تصاویر 3191-9-1396