تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1396
کد 1416

در کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد، توسعه استان اصفهان بر اساس توسعه مناطق 6 گانه است/ نگاه مدیران دولتی به بخش خصوصی باید اصلاح شود/

کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ،رییس اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.
کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری ،تامین مالی و توسعه روابط خارجی اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان،رییس اتاق بازرگانی و اعضای کمیسیون در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان  برگزار شد.
اکبری :توسعه استان اصفهان بر اساس توسعه مناطق 6 گانه است
نعمت‌الله اکبری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در این جلسه گفت: طرح توسعه استان اصفهان به  6 منطقه قابل‌برنامه‌ریزی تقسیم‌شده است که برای هر شهرستان بر اساس منطقه بندی سند توسعه محلی تنظیم‌شده است .
وی اضافه کرد:این طرح بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های هر شهرستان تنظیم‌شده است .
وی بودجه یک هزار میلیارد تومان را متناسب استان اصفهان ندانست و گفت:این عدد در برابر استانی که به‌عنوان  پیش‌ران اقتصاد ایران به شمار می‌آید، اندک است .
مسایل اقتصادی با اشراق و ماورالطبیعه حل نمی‌شود
اکبری با تاکید بر اینکه اگر دولت تا سال آینده نتواند بخش خصوصی فعال را به صحنه سرمایه‌گذاری  بیاورد با بن‌بست روبرو می‌شود ،افزود: با اتمسفر موجود در اقتصاد ایران نمی‌توان مسایل داخلی را برطرف کرد.
وی تاکید کرد:مسایل اقتصادی  با اشراق و ماورالطبیعه حل نمی‌شود بلکه علم واقعیت است که با علت و معلول  واقعی عملی کار می کند.    
نگاه مدیران دولتی به بخش خصوصی باید اصلاح شود
اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار  تغییر نگاه مدیران دولتی نسبت به بخش خصوصی شد و گفت:متأسفانه اغلب مدیران حتی در اندازه یک بخشدار نسبت به بخش خصوصی نگاه مثبت و خوش بینانه ایی ندارند .
وی اصلاح نگاه مدیران را مهم‌ترین گام استان در راستای توسعه بخش خصوصی برشمرد و گفت:روند واگذاری به بخش خصوصی پروژه‌ها   در استان با موانع ذهنی متعددی روبروست که حتی در واگذاری یک سالن ورزشی بلااستفاده در یک روستای کم‌جمعیت مشاهده می‌شود.
   برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابتدا باید انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی را دوچندان سازیم
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تاکید کرد:برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابتدا باید انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی را دوچندان سازیم  تا سرمایه‌گذار خارجی  تشویق به سرمایه‌گذاری شود.
وی اضافه کرد:توسعه بخش خصوصی بایستی هدف و رویکرد استان باشد  و صدر تا ذیل مدیران دولتی بایستی  پیرو این سیاست باشند تا بتوان مسایل اقتصادی حل کرد .
وی تاکید کرد:رشد اقتصادی با رشد سرمایه‌گذاری دو بخش جدانشدنی از یکدیگرند و با شروع برجم رشد سرمایه‌گذاری در ایران  افزایش داشته است.
اکبری اضافه کرد: در نظام نوین مدیریت ،مدیر 20 درصد پیگیری و 80 درصد سیاست‌گذاری می‌کند ولی در ایران یک مدیر باید 20 درصد سیاست‌گذاری و 80 درصد سرمایه‌گذاری کند تا بتواند موفق عمل کند.
اکبری رشد اقتصادی ،تورم،سرمایه گذاری ،اشتغال و بهره‌وری را پنج موتلفه مهم اقتصاد هر کشور برشمرد و گفت:طی چهار سال گذشته رشد اقتصادی مثبت و نرخ تورم یک‌رقمی شده و رشد سرمایه‌گذاری تا اندازه بهبود ولی بهره‌وری و  اشتغال رشد چندانی نداشته است.
  وی تورم را رونق کاذب توصیف کرد و گفت:اقتصاد ایران با تورم سالیانه همواره آمیخته بوده است و در چهار سال گذشته با کاهش تورم و تک‌رقمی شدن فضای جدید در اقتصاد ایجادشده که با افزایش بهره‌وری و رشد سرمایه‌گذاری می‌توان شاهد رونق اقتصادی  بود.
افزایش بودجه عمرانی ،جلوگیری از افزایش مالیات استان و توسعه فرودگاه اصفهان
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود از  افزایش 50 درصدی بودجه عمرانی استان  در سال 96 خبر داد و گفت:جلوگیری از افزایش مالیات سال جاری  بخش دیگری از تلاش‌های مسوولین برای بهبود فضای کسب و کار استان بود.
وی حل مساله توسعه فرودگاه اصفهان را بعد از 25 سال از اقدامات دولت یازدهم در استان برشمرد و گفت:پیگیری ساخت و  راه‌اندازی هتل هما در اصفهان در دستور کار  مسوولین استان است . این در حالی است که هتل هما اصفهان  و مشهد در یک تاریخ مصوبه دریافت کرده است.
سهل‌آبادی : مسوولین استان و شهر در همراهی هیات های تجاری استان اصفهان مشارکت کنند
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای حضور فعال در عرصه بین‌المللی خبر داد و گفت:اتاق در حال بررسی سه بازار هدف برای فعالان اقتصادی استان است که با تمرکز ویژه بر آن بتواند حجم تجارت با این بازارها را افزایش دهد.
وی از اختصاص غرفه در  نمایشگاه بین‌المللی جاده ابریشم چین برای اعضای اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.
وی خواستار مشارکت بیشتر مسوولین استان و شهر در همراهی هیات های تجاری استان اصفهان شد و گفت:حضور مسوولین بلندپایه استان در هیات های تجاری می‌تواند به اثربخشی و  موفقیت این هیات ها در گفتگوهای تجاری کمک کند.
سهل‌آبادی اضافه کرد:تفاهم‌نامه‌های متعددی بین اتاق بازرگانی اصفهان با همتایان خارجی بسته‌شده که می‌تواند زمینه توسعه روابط اقتصادی استان را فراهم کند.
جباری : راه‌اندازی مادرهلدینگ سرمایه‌گذاری و شناسایی بازارهای هدف صادراتی استان
قاسم علی جباری رییس کمیسیون در ابتدای این جلسه گفت:این کمیسیون در سه بخش تامین مالی ،جذب سرمایه‌گذاری و توسعه روابط خارجی برنامه هدفمند طراحی کرده است .
جباری از راه‌اندازی صندوق مادر هلدینگ استان اصفهان با هدف تامین مالی طرح‌های اقتصادی استان خبر داد و گفت: این صندوق  با مشارکت بخش خصوصی  با همکاری سازمان‌های دولتی و بانک‌ها می‌تواند نقش مهمی در تامین مالی طرح‌های اقتصادی داشته باشد.
وی خواستار تقویت و هدفمند شدن جریان تولید کشور به‌ویژه در استان شد و گفت:به‌جای قانون رفع موانع بایستی قوانین توسعه تولید و تجارت وضع شود .
وی به پایین بودن ارزش صادرات کالای استان نسبت به وزن آن اشاره کرد و گفت: برخی از کالاها به ازای  هر 3 کیلو یک دلار ارزش دارد و بایستی تلاش کنیم که کالاهای باارزش صادراتی بیشتری صادر کنیم.
بهمن پرویزی دبیر کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:عراق ،لبنان،سوریه،آسیای جنوب شرقی،خاورمیانه ،آفریقا  و امریکای شمالی  از بازارهای  هدف صادراتی استان در نظر گرفته‌شده است . 
 
آلبوم تصاویر 3056-3-1396