تاریخ : دوشنبه 4 ارديبهشت 1396
کد 1347

در نشست تخصصی تبیین فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان مطرح شد

مشارکت در پروژه های فرهنگی تفریحی موجب شکل گیری اقتصاد پایدار می شود/ انعقاد 2500میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بخش خصوصی در سال گذشته/ در چرخه تحول شهرها مردم جدی گرفته نشده اند
قاسمعلی جباری، رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری، تامین مالی و توسعه روابط خارجی در نشست تخصصی تبیین فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در فضاهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری اصفهان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، مشارکت در پروژه های شهرداری را موجب افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کلان کشور و ایجاد اقتصاد پایدار خواند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان وی افزود: پروژه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دامنه مشارکت مردمی را توسعه داده و موجب شکل گیری جامعه ای شاداب تر خواهد شد. جباری گفت: با مشارکت های کوچک و سهیم شدن در این پروژه ها علاوه بر ایجاد اشتغال می توان روحی را در کالبد جامعه دمید که آیندگان نیز از آن بهره مند شوند. رییس کمیسیون حمایت از سرمایه گذاری تصریح نمود: خرسندم که امروز در کنار ایجاد کارخانه ها که بعضا ممکن است مضراتی برای محیط زیست داشته باشند در پروژه های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و تفریحی که یک سرمایه گذاری سبز و پاک می باشد نیز مشارکت می شود. جباری در ادامه ضمن تشکر از اندیشمندان شاغل در شهرداری اصفهان که شهری زیبا و نمونه در بسیاری از موارد را برای مردم ایجاد کرده اند، آغاز حرکت های جدید و سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه های فرهنگی تفریحی و اجتماعی را موجب پیشرفت عرصه فرهنگ و شئونات اجتماعی در جامعه خواند. وی ضمن تاکید بر اینکه مشارکت در پروژه های مذکور مدیریت اقتصادی را در اختیار مردم قرار می دهد، گفت: با سهیم شدن در این امور می توان علاوه بر ایجاد ثروت و کارآفرین، موجب بالندگی در شهر نیز شد.
در چرخه تحول شهرها مردم جدی گرفته نشده اند
در ادامه این نشست علی قاسم زاده، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان نیز ضمن بیان اینکه شهرها نیز مانند انسانها در چرخه رشد قرار گرفته اند گفت: در ابتدا شهرهای سنتی وجود داشتند و بعد از رنسانس نیز وارد دوره شهرهای صنعتی شدیم که در آن دوره شهرهایی مقصد گردشگری قرار می گرفتند که از صنعت چابکتری برخوردار بوده و تعداد محصولات صنعتی آنها بالاتر بود. وی افزود: بعد از این مرحله دوره شهرهای پاک آغاز و منجر به توسعه فضای سبز شد. قاسم زاده تصریح نمود: امروز دوره شهرهای فرهنگی است و شهرهایی مقصد گردشگری هستند که علاوه بر وجود اماکن فرهنگی بالا از رخدادهای فرهنگی بیشتری نیز برخوردار باشند. معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اینک به صورت غیر مستقیم وارد دوره شهرهای فرهنگی شده ایم تصریح کرد: متاسفانه اشکال کار ما از دوره های گذشته تاکنون این بوده که رکن اصلی چرخه تحول که مردم هستند را جدی نگرفته ایم. وی افزود: آغاز باب مشارکت در حوزه فرهنگ از سال گذشته تاکنون در اصفهان نقطه عطف و تحول عظیمی است تا علاوه بر اینکه رخدادهای فرهنگی در شهرمان جان دوباره ای بگیرند، ضریب نشاط مردم نیز افزایش یافته و همچنین بتوان اصفهان را به مقصد گردشگران ملی و بین المللی تبدیل نمود.
شهرداری اصفهان در سال گذشته 2500 میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بخش خصوصی منعقد کرده است
 همچنین علیرضا برهانی پور، معاون امورسرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: امروز همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده اند که بخش خصوصی باید در اقتصاد کشور فعال شود و این بستگی به خود مردم و فعالان اقتصادی دارد. وی ضمن بیان اینکه امروز اقتصاد ما نیازمند توجه جدی و برنامه ریزی کاملا مدون و پایداری برای مشارکت بخش خصوصی است، افزود: شهرداری اصفهان در سال های اخیر گام های بلندی در بکارگیری ظرفیت های بخش خصوصی برداشته و در سال گذشته 2500 میلیارد تومان قرارداد مشارکت با بخش خصوصی منعقد نموده است. برهانی پور تصریح کرد: پروژه های مذکور یک طرح و ایده اولیه بوده و شهرداری اصراری بر اجرای این طرح ها با مختصات ارایه شده نداشته و دست سرمایه گذار برای ارایه هر گونه پیشنهادی در چارچوب طرح باز است. در ادامه برنامه گروه مشاوران شهرداری به ارایه و تشریح بسته های ابر پروژه های فرهنگی، تفریحی و گردشگری که شامل مجموعه فرهنگی ورزشی + معراج، پردیس فرهنگی تفریحی ورزشی پارک شرق و پردیس خانواده محور بهارستان بود پرداختند. مصطفی نباتی نژاد، دبیر این نشست نیز گفت: از دهه فجر سال گذشته در شهرداری اصفهان رویکردی با شعار هسته دانا شبکه توانا آغاز شده است. وی افزود: هسته دانا حکایت از نگاه مبتنی بر دانایی شهرداری دارد که به این دید رسیده که بدون حضور بخش خصوصی امکان توسعه در ابعاد مختلف وجود نداشته و باید تا حد امکان پروژه هایی را به بخش خصوصی واگذار نمود که نهایتا موجب توسعه و تعالی فرهنگی اجتماعی شهر شود.
  
آلبوم تصاویر B23-1-1396