تاریخ : دوشنبه 2 مرداد 1396
کد 1480

کارگاه آموزشی " نحوه دریافت کارت بازرگانی و کاربردهای آن" برگزار شد .

کارگاه آموزشی " نحوه دریافت کارت بازرگانی و کاربردهای آن " به منظور آشنایی فعالان اقتصادی با نحوه دریافت کارت بازرگانی و کارت عضویت در اتاق بازرگانی، چگونگی استفاده از سامانه اتاق جهت بهره مندی از خدمات اتاق بازرگانی، شرایط و نحوه دریافت گواهی مبدأ و ... برگزار شد.
کارگاه آموزشی " نحوه دریافت کارت بازرگانی و کاربردهای آن " به منظور آشنایی فعالان اقتصادی با نحوه دریافت کارت بازرگانی و کارت عضویت در اتاق بازرگانی، چگونگی استفاده از سامانه اتاق جهت بهره مندی از خدمات اتاق بازرگانی، شرایط و نحوه دریافت گواهی مبدأ و ... برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، جمشید تقسیمی، مدیر واحد آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در آغاز این کارگاه با بیان اینکه علیرغم بالابودن نرخ بیکاری در بین جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، صنایع و شرکت های تولیدی، صنعتی و حتی بازرگانی کشور با کمبود نیروی انسانی توانمند و ماهر مواجهند، ایجاد  توانمندی و برخورداری از علم روز و همچنین تسلط به زبان انگلیسی را پیش شرط ورود موفق فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی اصفهان تاکنون کارگاه ها و دوره های آموزشی  متنوع  و کاربردی بسیاری جهت توانمند سازی جوانان و تأمین  نیروی کار صنایع و شرکت های تولیدی و خدماتی استان برگزار نموده است.
جمشید تقسیمی، بخش خصوصی  را مأمن نیروی کار جوان و تحصیلکرده کشور عنوان کرد و افزود: بخش دولتی توان ایجاد اشتغال و جذب نیروی کار موجود در کشور را نداشته و تنها گزینه پیش روی جوانان جویای کار، داشتن روحیه کارآفرینی  یا اشتغال در بخش خصوصی است. مدیر واحد آموزش اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: بخش خصوصی کشوراز توان مالی و فرصت لازم جهت آموزش و توانمند سازی فارغ التحصیلان نا آشنا به فضای کسب و کار برخوردار نیست، به همین دلیل اتاق بازرگانی اصفهان با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مفید و اثر بخش، بستر لازم جهت پرورش نیروهای انسانی توانمند در حوزه های مختلف را فراهم نموده است.
مجید اکبری، مدیر واحد خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به مزایای استفاده از کارت بازرگانی برای اعضای اتاق های بازرگانی سراسر کشور گفت: هرگونه معاملات بازرگانی خارجی قانونی در کشور با استفاده از کارت بازرگانی مقدر خواهد بود که علاوه بر این،  دارندگان کارت بازرگانی می توانند از خدمات مختلفی مانند تسهیل در اخذ ویزا جهت حضور در نمایشگاه های خارجی یا سفر به کشور های دیگر جهت عقد قرارداد با استفاده از معرفی نامه اتاق بازرگانی، بهره مندی از دوره ها و کلاس های آموزشی برگزار شده در اتاق بازرگانی، استفاده از حمایت و مشاوره نمایندگان اتاق در هیأت های حل اختلاف مالیاتی و تأمین اجتماعی و همچنین شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی  برخوردار گردند.
مجید اکبری مسئولیت استفاده از کارت بازرگانی را متوجه شخص یا شرکتی که کارت به نام مدیر عامل آن شرکت صادر شده دانست و از دارندگان این کارت خواست تا آن را در اختیار دیگران قرار ندهند تا در آینده با مشکلات دارایی و گمرکی  ناشی از واردات کالا با استفاده از کارت بازرگانی آنها روبرو نشوند.
 مدیر واحد خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به صدور کارت های بازرگانی یکساله و پنج ساله افزود: چنانچه اعضای اتاق از مجوز های تولیدی صادره از سازمان های ذیربطی مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار باشند، کارت بازرگانی آنها با اعتبار پنج ساله صادر خواهد شد و برای سایر متقاضیان اعتبار کارت های صادره یکساله خواهد بود.
مدرس این کارگاه تصریح کرد: هرچند کارهای اجرایی و اولیه صدور کارت توسط اتاق های بازرگانی کشور انجام می شود، اما تنها با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت این کارت معتبر بوده و ابطال آن هم توسط این وزارتخانه انجام خواهد شد.
مجید اکبری، صدور کارت عضویت را نیز یکی دیگر از خدمات اتاق های بازرگانی کشور برشمرد و گفت:  دارندگان کارت عضویت از همه مزایای کارت بازرگانی بجز امکان واردات و صادرات کالا برخوردار خواهند بود. وی افزود: به عبارت دیگر دارندگان کارت عضویت اتاق بازرگانی از امکان وادات و صادرات با استفاده از این کارت برخوردار نبوده و برای تجارت خارجی نیازمند دریافت کارت بازرگانی یا استفاده از کارت بازرگانی دیگران خواهند بود.
مدیر واحد خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با توضیح شرایط اخذ کارت بازرگانی توسط شخصیت های حقیقی، حقوقی و اتباع خارجی اعلام کرد: بخش عمده خدمات صدور کارت توسط سامانه اتاق بازرگانی اصفهان و بدون نیازبه مراجعه حضوری اعضاء انجام خواهد شد.  
 
آلبوم تصاویر b62-5-1396