تاریخ : دوشنبه 5 بهمن 1394
کد 577

در همایش توسعه و بهبود صادرات خدمات استان اصفهان مطرح شد ،نسیه فروختن راه حل خالی شدن انبارهای فولاد و سیمان کشور است

همایش توسعه و بهبود صادرات خدمات استان اصفهان با هدف بررسی فرصت های صادراتی بخش خدمات در سالن های های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

 همایش توسعه و بهبود صادرات خدمات استان اصفهان با  هدف بررسی فرصت های صادراتی بخش خدمات در سالن های های بین المللی اتاق اصفهان برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی اتاق اصفهان،«سیدکمال سیدعلی» رییس صندوق ضمانت صادرات ایران در این همایش گفت:با توجه به گزارش های مراکز اقتصادی بین المللی ، ایران در سال 2003-2004 بزرگترین جذب کننده فاینانس بوده است. همچنین اگر در زمان تحریم ایران در دنیا ، 2 هزار میلیارد دلار صادرات وجود داشته  ایران توانسته 35 میلیارد دلار آنرا به خود اختصاص دهد .

وی افزود: برای توسعه صادرات دو نکته بسیار حایز اهمیت است ابتدا ریسک سیاسی در کشور و دوم امنیت اقتصادی، وجود این دو مولفه موجب توسعه صادرات در هر کشوری از جمله ایران می شود.

رییس صندوق ضمانت صادرات ایران ادامه داد: 30 درصد GDP هر کشور می تواند فاینانس باشد که البته این اتفاق نیازمند توان مذاکرات بالا و همچنین خطوط اعتباری متعدد در جهان است که ایران امروز نشان داده توان مذاکره بالا دارد و با رفع تحریم ها بانک های متعدد کشور در  کشورهای اروپایی از جمله انگلیس می تواند باعث افزایش فاینانس شود.

سیدعلی تصریح کرد: از مجموع 200 کشور جهان ،صندوق ضمانت صادرات ایران 140 کشور جهان را پوشش می دهد البته این پوشش نیازمند ارتقا فرهنگ بیمه ای در کشور است و این صندوق می تواند صادرات به 140 کشور جهان را تحت حمایت قرار دهد.وی ادامه داد: دولت کارمزد بیمه صندوق ضمانت صادرات را کم کرده است و در واقع میزان کارمزد به کمتر از نیم درصد رسیده است. رییس صندوق ضمانت صادرات ایران خاطرنشان کرد: نسیه فروختن راه حل خالی شدن انبارهای فولاد و سیمان کشور می شود و این شرکت ها می توانند اسناد خود را تنزیل کنند.

«خلیل شیرغلامی»رییس اداره راهبرد روابط اقتصادی وزارت امور خارجه در این همایش گفت: فضای دیپلماسی امروز ایران در همه زمینه ها باز است. در واقع امروز شرایط کشور به گونه ای است که باعث تغییر فضای دیپلماسی  کشور شده است و قطعا با برداشته شدن تحریم ها حرکت پرشتاب توسعه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همه در کشور باید از فضای جدید ایجاد شده استفاده و شرایط را برای خود آماده کنند، گفت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی کارهای مختلفی انجام شده است. توسعه صادرات غیر نفتی در دستور کار قرار دارد و ستاد هماهنگی اقتصادی در مرکز فرماندهی تنظیم ارتباطات اقتصادی وزارت خانه تشکیل شده است.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کشور در این مرکز مستقر هستند و تصمیمات این مرکز  تماما به هیات دولت برای تصمیم گیری ارجاع می شود چراکه اعتقاد داریم بخش خصوصی زبان گویای اقتصاد است.

رییس اداره راهبرد روابط اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار کرد: تسهیل ایجاد دفاتر برون مرزی، تلاش برای برقرار کردن پیمان های پولی دو جانبه و فعال کردن نمایشگاه های بین المللی در کشورهای جهان برای حضور ایرانیان از اقدامات جدی وزارت امور خارجه است.

«علی صالح آبادی»مدیر عامل بانک توسعه  صادرات در این همایش گفت: وقتی صادرات و بودجه بر اساس قیمت نفت است در سال های آتی که مشکل تولید نفت بیشتر می شود قطعا دولت باید به سمت صادرات غیر نفتی سوق پیدا کند و صادرات غیر نفتی را مد نظر قرار دهد.

وی در ادامه گفت: کمک به خروج از وابستگی به درآمدهای ارزی نفتی، کمک به خروج از رکود و رونق اقتصادی و ورود غیر مستقیم دانش های فنی از جمله اهداف دولت برای رفتن به سمت صادرات غیر نفتی است.


آلبوم تصاویر توسعه صادرات-11-94