تاریخ : چهارشنبه 23 دي 1394
کد 556

نشست مشترک اتاق بازرگانی و کانون وکلا

در نشستی برای توسعه زمینه‌های مشترک همکاری، اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در نشستی برای توسعه زمینه‌های مشترک همکاری، اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با هیئت مدیره کانون وکلای اصفهان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، همکاری در جهت آماده سازی زیرساخت حقوقی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله مواردی بود که از سوی اتاق برای همکاری با کانون وکلا طرح شد و تدوین پیشنهاداتی از این دست برای توسعه همکاری ها در برنامه قرار گرفت.

در این نشست که روز دوشنبه، 21 دی ماه در اتاق اصفهان برگزار شد، عبدالوهاب سهل آبادی گفت: اتاق اصفهان تلاش دارد تا با تمامی انجمن ها، نهادها و تشکل های غیر دولتی و مستقل در جهت ایفای نقش موثرتر در فضای شهر ارتباطات خود را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اظهار نارضایتی از برخی احکام که درخصوص صنعتگران و تولیدکنندگان اصفهانی در مراجع قضایی صادر می‌شود، گفت: فضای کسب و کار به شدت در حال تقلیل و از میان رفتن است و در این خصوص باید مسئولانه‌تر  عمل نمود.

وی با اشاره به وجود بیش از 8000 واحد صنعتی-تولیدی در اصفهان و نیز 2500 عضو در کانون وکلای اصفهان، خواستار هرچه نزدیکتر شدن همکاری های این دو نهاد برای مشاوره‌های حقوقی در مباحث تجاری شد و از هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خواستار تدوین سازوکاری در این خصوص و نیز اعتمادسازی بیشتر گردید.

در این نشست، فرهاد رستم شیرازی، رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان نیز با اشاره به قدمت 90 ساله کانون های وکلا در ایران گفت: دو نهاد مستقل و معتبر اتاق بازرگانی و کانون وکلا می توانند خدمات ارزنده ای به مردم ارائه دهند و اگر وکلا و تجار با هم متحد باشند، کارها شکل بهتری به خود خواهد گرفت.

وی با اعلام آمادگی برای افزایش مطالعه و کسب تجارب بیشتر از سوی وکلا در خصوص قوانین تجارت بین المللی گفت: در بحث تجارت خارجی، بحث دادگاه مطرح نیست و همه دعاوی در رجوع به کنواسیون های بین المللی حل و فصل می شود و از این رو باید وکلای ما در زمینه داوری بین المللی کار کنند.

وی بر این اساس یکی از عوامل مهمی که به توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در کشورها می انجامد را استقلال کانون وکلا دانست و افزود: در این خصوص همه باید از استقلال کانون وکلا حمایت کنند.

در این نشست کامران پورجوهری، مشاور حقوقی اتاق بازرگانی گفت: در دنیای امروز اینگونه نیست که وکلا بنشینند تا دعوایی پیش بیاید تا وارد حل دعاوی شوند بلکه در حوزه تجارت وکلا به بازاریابان بین المللی بدل شده اند که با تسهیل قراردادها مانع از اختلافات و دعاوی می شوند و از این رو بهداشت حقوقی به درمان حقوقی ارجحیت یافته است، آنچه که نیاز داریم در آن خصوص کار کنیم.

همچنین حسین ادیب، نایب رئیس کانون وکلای اصفهان گفت: سیستم های درونی کانون وکلا که شامل دادگاه و دادسرا برای عزل وکلای خاطی است، سازو کاری برای اعتمادسازی به این نهاد است. وی خواستار توسعه هرچه بیشتر آموزش روندهای تجاری به وکلا از سوی اتاق و نیز آموزش حقوقی بازرگانان از سوی کانون وکلا گردید.

در پایان این نشست، مقرر شد موارد همکاری‌های دوجانبه و طرح هایی در این خصوص آماده شده در قالب تفاهمنامه‌ همکاری به تأیید دو نهاد برسد.

 


آلبوم تصاویر نشست خبری-23-10-94