تاریخ : پنجشنبه 17 دي 1394
کد 547

کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان به کار خود پایان داد

نخستین کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و رییس اتاق اصفهان پس از دو روز برگاری کارگاههای جنبی در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان به کار خود پایان داد.

نخستین کنفرانس بین المللی برند گردشگری در اصفهان با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی  و رییس اتاق اصفهان پس از دو روز برگاری کارگاههای جنبی  در سالن همایش های بین المللی اتاق اصفهان به کار خود پایان داد.

«مرتضی رحمانی موحد»معاون گردشگری و رییس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران  در مراسم اختتامیه گفت: برند گردشگری ایران باید نماد هویت، اصالت، بزرگی، تاریخ و شکوه کشور باشد .

وی اظهار کرد: پایان این همایش آغازی برای کار و شروعی بر ادامه مسیر است. ما می‌خواهیم با اتکا به دارایی‌های این دو روزه نشان، نماد یا برندی با عیار ایران ایجاد کنیم .

وی افزود: برند ایران باید بیانگر ایرانی اصیل، تاریخی، طبیعی و با مردم‌شناسی قوی تهیه شود، البته این کار بسیار سخت است، اما شدنی است.  فراخوانی برای طراحی این برند اعلام خواهیم کرد و در کشور جوش و خروشی ایجاد می‌کنیم .

معاون گردشگری و رییس کنفرانس بین‌المللی برند گردشگری ایران ادامه داد: مجموعه سرمایه‌های اجتماعی و انسانی در این عرصه پشتوانه بسیار خوبی برای پیمودن راه‌هاست. این کنفرانس فصل دیگری از توان را رقم زد و نشاط و همت را به گردشگری کشور هدیه کرد .

مسوولان برای اصفهان یک موزه در نظر بگیرند

«سید عبدالوهاب سهل‌آبادی» رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: اصفهان مجموعه‌ای از اشیا و آثار تاریخی دارد که جایگاهی برای نگه‌داری و عرضه آن‌ها نیست. حیف است که دست‌نوشته‌های شاهان صفوی، قاجار و پهلوی و نامه‌ها و دست خط ها و خوشنویسی‌ها خاک بخورد. امیدواریم مسئولان برای اصفهان یک موزه در نظر بگیرند و برای ساخت آن کمک کنند .

 

برندینگ در ایران سخت‌تر است

همچنین در این مراسم پرفسور جعفر جعفری، دبیر علمی کنفرانس گفت: برندینگ کار آسانی نیست، البته در ایران با توجه به نبود زیرساخت و روساخت‌های مناسب، کار برندینگ به مراتب سخت‌تر خواهد بود ولی باید انجام شود .دبیر علمی کنفرانس افزود: باید با مهمان‌نوازی‌های خود کاری کنیم که گردشگران احساس امنیت را درک کنند و تفکر ایران هراسی تصحیح شود .

وی تصریح کرد: برای ساخت برند گردشگری ایران عجله نداریم، اما در یک زمان معقول باید برندینگ را تولید کنیم. عده‌ای به چند برند شدن ایران معتقد هستند، سؤال اینجاست که آیا این کار باعث کاهش اثر و شلوغی بیش از حد نمی‌شود؟

 

«فریدون الهیاری» مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان نیز اظهار کرد: این کنفرانس اصول، روش و طراحی برند را آموزش داد و بر خلاف دیگر کنفرانس‌ها که فقط صحبت می‌شود اینجا اصول و روش‌ها تعیین شد و امیدواریم گامی موثر در این زمینه برداشته شود .

در این کنفرانس دو روز که با حضور کارشناسان گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکا، چین، کرواسی، بلژیک، پرتقال، کره جنوبی، دانمارک، ژاپن، آلمان، استرالیا  همراه بود شاخصه های برند گردشگری ایران  بررسی و تدوین شد .


آلبوم تصاویر اختمامیه برند-10-94