تاریخ : دوشنبه 6 مهر 1394
کد 388

سهل آبادی: فاز یک بندر خشک اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

رییس هیات مدیره شرکت بندر خشک اصفهان گفت: چنانچه همکاری و همراهی دستگاهای اجرایی کشور و استان همچنان با این شرکت برقرار باشد، تا پایان سال جاری فاز یک بندر خشک اصفهان به بهره برداری می رسد.
رییس هیات مدیره شرکت بندر خشک اصفهان گفت: چنانچه همکاری و همراهی دستگاهای اجرایی کشور و استان همچنان با این شرکت برقرار باشد، تا پایان سال جاری فاز یک بندر خشک اصفهان به بهره برداری می رسد.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان «سید عبدالوهاب سهل آبادی»در جمع اعضای هیات مدیره شرکت بندر خشک اصفهان با اشاره به پیگیری این شرکت در صدور مجوز های سازمان های دولتی مورد نیاز جهت احداث این بندر گفت:پس ازچند ماه پیگیری این شرکت ،نامه ای در مورخ 29 شهریور ازسوی استانداری به راه آهن استان اصفهان ارسال شد که در این نامه از مدیر کل راه آهن خواسته شده که اقدامات لازم جهت اخذ موافقت اصولی از ستاد مدیریت بندر خشک کشور به منظور آغاز عملیاتی پروژه بندر خشک اصفهان دنبال شود .

رییس هیات مدیره بندر خشک اصفهان افزود:با توجه به نامه مذکور هماهنگی صورت گرفته با نهادهای ذیربط ،مصوبات هیات مدیره شرکت بندر خشک که مدتها معطل مانده بود ،سریعتر اجرایی می شود .

سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه طرح توجیهی ساخت بندر خشک جهت پذیره نویسی سهام خبر داد و گفت: تامین مالی ساخت این بندر خشک از طریق پذیره نویسی سهام و فایناس خارجی صورت می گیرد.

سهل آبادی با اشاره با بالا رفتن عمر کامیون های حمل بار در استان اصفهان گفت:شرکت های حمل و نقل با همکاری کامیون داران می توانند با خرید واگن در فعال شدن بندر خشک و توسعه حمل و نقل ریلی نقش فعال بسزایی داشته باشند.

وی افزود:با شرایط کنونی به هیچ عنوان کامیون های حمل و نقل سود ده نیست زیرا برای ناوگان باید هزینه بسیاری انجام داد.

«حبیب الله بهرامی» مدیر عامل شرکت بندر خشک اصفهان در این جلسه از تشکیل کمیته ای کارشناسی متشکل از اعضای هیات مدیره نسبت به تعیین میزان و نحوه اجاره فاز نخست خبر داد و گفت: فاز اول بندر خشک در محل شرکت بهتاش سپاهان به صورت اجاره محل راه اندازی و به بهره برداری می رسد .

وی افزود:همزمان با راه اندازی فاز نخست ،کلنگ زنی فاز تکمیلی در جنوب فاز نخست به زمین خواهد خورد .

بهرامی هدف از ایجاد بندر خشک در استان اصفهان را ترغیب فعالان اقتصادی در استفاده بیشتر از حمل و نقل ریلی در حمل یکپارچه کالا ،تسهیل در ترخیص کالا و تسریع در صادرات و واردات کالا برشمرد و گفت: کاهش رسوب کانیتنر در بندر شهید رجایی ، کاهش هزینه حمل و نقل از بنادر ،جلوگیری از تخریب محیط زیست از دیگر اهداف راه اندازی بندر خشک اصفهان است .

وی اشتغال زایی ناشی از ایجاد این بندر خشک در اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: ایجاد تاسیسات خدماتی و کارگاهی کنار بندر خشک می تواند زمینه اشتغال زایی برای جوانان شرق اصفهان را فراهم سازد.




آلبوم تصاویر بندر خشک-7-94