تاریخ : يکشنبه 29 شهريور 1394
کد 377

سهل آبادی در نشست هیات امنای شهرک های صنعتی استان اصفهان: عمده توجه وزارت خانه های دولت به واحدهای بزرگ تولیدی است

رییس اتاق اصفهان خواستار توجه دولت به بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی(S.M.E) شد
رییس اتاق اصفهان خواستار توجه دولت به بنگاههای کوچک و متوسط اقتصادی(S.M.E) شد و گفت:عمده توجه وزارت خانه های دولت به واحدهای بزرگ تولیدی است و حمایت کمتری از واحدهای کوچک و متوسط انجام می دهد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان ،«سید عبدالوهاب سهل آبادی»در نشست مشترک هیات امنای شهرک های صنعتی استان اصفهان که درتالار اجتماعات اتاق اصفهان برگزار شد،تصریح کرد:کشورهای توسعه یافته برای واحدهای کوچک و متوسط همواره حمایت های ویژه ای در نظرمی گیرند زیرا این بخش اشتغال زایی بسیاری برای جامعه ایجاد می کند.

وی خواستار اصلاح نگاه وزارت صنعت،معدن و تجارت به بنگاههای کوچک و متوسط شد و گفت: بیش از 600 معدن استان اصفهان در شرایط نامناسبی به سر می برند ولی دولت تنها به واحدهای بزرگ معدنی توجه می کند .
سهل آبادی در بخش دیگری از سخنان خود نبود امکانات اولیه از جمله انرژی برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی را نیازمند توجه مسوولین دانست و گفت:بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرکها صنعتی نیازمند به برق پرقدرت اند و اقدامی در این راستا صورت نمی گیرد.

وی خواستار مشارکت تشکل های اقتصادی در تنظیم سند راهبردی وزارت صنعت ،معدن و تجارت برای صنعت کشور شد و گفت:اتاق بازرگانی ،خانه صنعت و کانون کارفرمایان به عنوان سه رکن اصلی بخش خصوصی می توانند در تدوین سیاست های راهبردی دولت نقش موثری داشته باشد.
رییس اتاق اصفهان با اشاره به سفر هیات های خارجی متعدد به اصفهان گفت:استان اصفهان یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری خارجی است .

«محمد جواد بگی» مدیر شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان در این جلسه گفت: شرکت شهرکهای صنعتی برای مقابله با دیوان سالاری مضاعف و شفاف سازی ماموریت ها رویکرد جدیدی را آغاز کرده است.
وی خواستار استقرار سامانه اطلاع رسانی بین شهرک های صنعتی استان شد و گفت:دراین سامانه می توان کلیه تقاضا و عرضه محصولات و خدمات مورد نیاز شهرکها ارایه شود و علاوه بر صرفه جویی زمان و هزینه ی صنعت گران، در توسعه صادرات محصولات صنعتی نقش موثری ایفا نماید .
بگی همچنین خواستار عضویت دو نماینده از تشکل های اقتصادی استان در کمیته حقوقی شرکت شهرکهای صنعتی شد و گفت: حضور نمایندگان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی می تواند به عادلانه و جامع شدن تصمیمات کمیته کمک کند.
وی از لزوم برخورد قانونی با افرادی که از سال های گذشته زمین در شهرک های صنعتی استان دریافت کردند و هیچ اقدامی در ساخت واحد صنعتی نکردند ،خبر داد و گفت:در برخی از شهرکها زمین هایی از سال 69 واگذار شده هنوز مالک اقدام به ساخت واحد صنعتی نکرده است .بگی خاطر نشان کرد:هرواگذاری در شهرک های صنعتی توسعه یافته باید به صورت مزایده انجام شود و بخشی از درآمد حاصله در اختیار انجمن و هیات امنای شهرک قرار گیرد .
مدیر شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان ،کمبود آب را یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شهرک ها برشمرد.

«محمدرضا برکتین»رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت:بخش خصوصی پیش از انکه از تحریم های کشورهای خارجی آسیب ببیند از تحریم های داخلی آسیب دیده است.
وی خواستار انسجام یافتن بخش خصوصی جهت پیگیری مسایل و مشکلات شد و گفت:تشکل گرایی واحدهای تولیدی می توانند آنان را در رسیدن به خواست های یاری رساند.

«محمد زینلی پور»معاون برنامه ریزی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در این نشست گفت:بخش خصوصی استان اصفهان از فرصت پیش روی اقتصاد ایران در تعامل ب اشرکت های خارجی باید نهایت استفاده را ببرد.
وی از تشکیل کمیته تدوین سند راهبردی وزارت صنعت در اداره کل صنعت ،معدن و تجارت اصفهان خبر داد و گفت:هیات امنای شهرک های صنعتی استان می توانند دیدگاهها و نظرات خود را به این کمیته ارایه کنند.

«محمودگلگار»عضو هیات مدیره شهرک صنعتی محمود آباد خواستار توسعه و تقویت شهرک های صنعتی دارای مزیت در استان شد و گفت:از دولت فعلی به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نمی توان توقع کمکی داشت بلکه هیات امنا و اعضای شهرک های صنعتی با همکاری یکدیگر باید مسایل را برطرف کنند .

آلبوم تصاویر شهرک ها-6-94