تاریخ : پنجشنبه 21 تير 1397
کد 2017

در آيين بزرگداشت روز صنعت و معدن در شهركرد:

سهل آبادي:صنعتگران و تولیدکنندگان نباید به تنهایی تاوان شرایط بحرانی، تحریم و اقدامات دشمنان کشور را بدهند

رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: به‌زودی گروهی متشکل از متخصصان صنعت، وضعیت تولیدکنندگان و صنعتگران کشور را بررسی و راهکارهای لازم را از تأمین مواد اولیه تا صادرات محصولات ارائه می‌کنند.
سيد عبدالوهاب سهل آبادي صبح امروز ( چهارشنبه) در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن در شهرکرد با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی موجود تولیدکنندگان و صنعتگران کشور رزمندگان جنگ اقتصادی هستند، گفت: باید همانند رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس به صنعتگران و تولیدکنندگان سرکشی کرد.
رئیس خانه صنعت و معدن کشور افزود: در شأن صنعتگران نیست که به دلیل مشکلات اقتصادی در زندان به سر ببرند.
وی اضافه کرد: به‌زودی گروهی متشکل از متخصصان صنعت، وضعیت تولیدکنندگان و صنعتگران کشور را بررسی و راهکارهای لازم را از تأمین مواد اولیه تا صادرات محصولات ارائه می‌کنند.
سهل آبادی با بیان اینکه در آمایش سرزمین باید به موقعیت هر استان توجه کافی صورت گیرد، ادامه داد: باید به سمت ایجاد صنایع پاک حرکت کرد.
رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به اینکه سودهای بالای بانکی صنعتگران را زمین‌گیر کرده است، گفت: دیون‌های بانکی گاه با بهره ٤٠ درصد توانی برای صنعتگران باقی نمی‌گذارد؛ دیون صنعتگران باید در شرایط اقتصادی موجود ثابت بماند و برای مدتی اخذ نشود.
وی افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان نباید به تنهایی تاوان شرایط بحرانی، تحریم و اقدامات دشمنان کشور را بدهد.
سهل آبادی از نمایندگان مجلس خواست؛ بار ارزش افزوده را از دوش صنعتگران و تولیدکنندگان بردارند.
وی اضافه کرد: تولید کننده‌ای که تولید خود را با فرصت پرداخت یکساله فروخته است برای پرداخت سه ماهه ارزش افزوده با مشکل مالی روبه رو می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن با اشاره به تغییرات ناگهانی ارز، گفت: مواد اولیه تولیدکنندگان به دلیل افزایش نرخ ارز در گمرک مانده است.

سید محمود نوابی نيز با اشاره به اینکه حس تحریم باید در تمامی دستگاه‌های دولتی جاری باشد، گفت: در شرایط تحریم اقتصادی تمامی ادارات باید از تولیدکنندگان حمایت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سال ٩٧، بنا بر فرموده مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، افزود: اگر مبالغ مالیات، بیمه و گمرکی که از تولیدکنندگان اخذ می‌شود مانند سال ٩٦، باشد، حمایت از کالای ایرانی محقق نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه تولید باید به‌عنوان یک ارزش در کشور مطرح شود، اضافه کرد: موانع تولید نباید در این شرایط همچنان در اولویت باشند، مالیات، بیمه و سود بانکی برای تولیدکنندگان باید ثابت باشد.
نوابی با تأکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید هم‌تراز با مبارزه با قاچاق موادمخدر باشد، ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا هم تولیدکننده داخلی پیشرفت می‌کند و هم به دست  مصرف‌کننده کالای با اصالت می‌رسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته ٥٩ میلیارد کالای قاچاق از سطح بازار کشور کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت تولید ٥٠ میلیون متر چادر مشکی وجود دارد، افزود: این تولیدات با تکنولوژی نانو صورت می‌گیرد که کیفیت بالایی نسبت به تولیدات خارجی دارد.
نوابی ادامه داد: در کشور چهار واحد صنعتی تولید چادر مشکی وجود دارد که یک واحد آن در چهارمحال و بختیاری است.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه بازار داخلی در منطقه برای تولید چادر مشکی وجود دارد، اضافه کرد: امیدواریم واحد صنعتی دیگر چادر مشکی با ظرفیت ١٠ میلیون متر در این استان احداث شود.
آلبوم تصاویر Baz-20-4-1397