تاریخ : دوشنبه 25 دي 1396
کد 1765

نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان تاكيد كرد:

رناسي: بوروکراسی اداری اصفهان،مانع سرمایه‌گذاری است

نایب رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در اصفهان بوروکراسی اداری بسیار زیادی دارد و این وضعیت مانع بزرگی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
مصطفی رناسی در گفتگو با سايت خبري کسب فردا اظهارکرد: این استان پهناور ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای رونق اشتغال دارد اما متاسفانه مشکلات اداری زیاد، موانع بزرگی را در این زمینه ایجاد کرده است.
وی تاکیدکرد: بوروکراسی اداری اصفهان بسیار بالاست و در چنین سیستمی “میز پاسخگو” وجود ندارد، بلکه با کارمندان “میز نشین” با سلیقه‌های متفاوتی مواجه‌ایم که این وضعیت در روند امور اداری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مشکل ایجاد کرده است.
این کارشناس صنعت و تجارت، تصریح‌کرد: ” میز پاسخگو” به این معنی است که خواسته‌های مراجعه کنندگان طبق شرایط قانونی انجام شود و نظر شخصی یک کارمند اثری در این وضعیت نگذارد.
رناسی ادامه‌داد: به بیان بهتر معنایی ندارد که کارمند“ الف” امروز موافق تسهیل سرمایه‌گذاری در یک بخش باشد و فردای آن روز کارمند” ب” به دلایل واهی مانع تراشی نماید.
وی عدم شفافیت قانونی، سختگیری زیاد تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتي را از دیگر مشکلات کارآفرینی در این اصفهان دانست.
نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: برخی کارمندان دستگاه‌های مختلف سنگ اندازی‌های سلیقه‌ای در روند امور اداری و پیشرفت فعالان بخش خصوصی انجام داده‌اند که موجب از بين رفتن زمان،سرمايه و انرژی این افراد شده است.
رناسی اظهارکرد: در کشورهای پیشرفته با این نوع کارمندان که چنین زیان‌هایی به کارآفرینان تولید، تجارت، خدمات و کشاورزی وارد کنند برخورد می‌شود و امیدواریم در كشورمان نیز چنین رویه قانونی را در پیش گرفته شودتا به رونق در کسب و کار و اشتغال دست پیدا کنیم.