تاریخ : چهارشنبه 13 دي 1396
کد 1753

سهل آبادی در دیدار با مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان:

در شرایط رکود اقتصادی بخشش جرایم تامین اجتماعی به فعالیت واحدهای تولیدی کمک می کند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان بخشش جرایم بیمه تامین اجتماعی را اقدام ارزشمند از سوی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت:در شرایطی که کارفرماها با مشکلات متعددی روبرویند این قبیل بخشش نوعی تنفس برای آنان ایجاد می کند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان با مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان افزود:تعامل سازمان تامین اجتماعی با کارفرمایان در موضوع حق بیمه می تواند به بقا  و فعالیت واحدهای تولیدی کمک کند.
وی تصریح کرد:هیچ کارفرمایی نمی خواهد حق بیمه کارگرانش به تعویق بیفتد ولی شرایط اقتصادی و کاهش تقاضا باعث بروز مشکل برای وی شده است .
سهل آبادی  با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان و فعالیت بیش از 8 هزار  واحد تولیدی  گفت:در شرایط رکود اقتصادی استان اصفهان بیشترین آسیب را دیده است و در این شرایط کارفرماها با چالش های بسیاری روبرویند.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:کاهش تقاضا و انباشت عرضه از یک طرف و بدهی بانکی،مالیات و بیمه  تامین اجتماعی و حقوق کارکنان از طرف دیگر فشار را بر کارفرماها بیشتر ساخته است .
محمد گورابی مدیر کل تامین اجتماعی استان اصفهان در این نشست گفت: سه جانبه گرایی بین کارگر،کارفرما و سازمان تامین اجتماعی می تواند عامل  تعادل بخشی فضای اقتصادی استان باشد.
وی از آمادگی اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان برای تعامل با بخش خصوصی با هدف حل مسایل و مشکلات بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت:با تعامل و برقراری رابطه برد – برد می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.
وی سازمان تامین اجتماعی را  امانت دار حق بیمه کارگران و کارفرمایان دانست  گفت:دوام و بقای سازمان تامین اجتماعی به تعامل سازنده با کارفرما و کارگران است .
وی تاکید کرد:سازمان تامین اجتماعی مکلف به پرداخت حقوق ماهیانه  به مستمری بگیران است و بایستی بتواند منابع و مصارف خود را متعادل سازد. 
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار خواستار پایان دخالت های  دولت در سازمان تامین اجتماعی شد و گفت:17 درصد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی است که به دلیل ناتوانی در بازپرداخت این بدهی ،بخش خصوصی تحت فشار برای معوقات سازمان قرار می گیرد .
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اصفهان در این دیدار گفت:مشاغل سخت و زیان آور نوعی هیجان در محیط های کارگری ایجاد کرده است و کارفرماها را با  چالش روبرو ساخته است.
 
 
آلبوم تصاویر 3206-10-1396