تاریخ : شنبه 9 دي 1396
کد 1743

سهل آبادی در دیداربا انجمن همگن ریخته گری استان اصفهان :

تشکل های اقتصادی استان از ظرفیت شورای گفتگو برای حل مسایل و مشکلات استفاده کنند

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تشکل های اقتصادی استان از ظرفیت شورای گفتگو برای حل مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی اعضای خود استفاده کنند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی در دیدار با جمعی از اعضای انجمن همگن ریخته گری اصفهان تصریح کرد:برخی از مسایل شرکت های ریخته گری را می توان در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان برطرف و برخی مسایل در  سطح ملی را در شوری گفتگو ملی طرح  و پیگیری کرد.  
وی تاکید کرد: بخش خصوصی با انسجام و ارایه راهکارهای کارشناسانه می تواند از طریق تشکل های اقتصادی مانند خانه صنعت و اتاق بازرگانی مسایل و مشکلات تولید و تجارت  را دنبال کند .
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به پیامدهای نادرست اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت:دولت برای دریافت مالیات از مصرف کننده نهایی بایستی اصناف را از مالیات عملکرد معاف کند و بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده تشویق کند .
وی تصریح کرد:واحدهای تولیدی در اجرای مالیات بر ارزش افزوده به دلیل موظف نبودن اصناف مجبور به پرداخت این مالیات شدند و بسیاری از این واحدها با مشکل روبرو شدند.
سهل آبادی با انتقاد از لایحه ارسالی دولت به مجلس شورای اسلامی در موضوع ورشکستگی گفت:خانه صنعت و معدن ایران  در این راستا انتقادات کارشناسانه خود را نسبت به این لایحه به دولت و مجلس ارایه کرده است .
سید حسن موسوی رییس انجمن همگن  ریخته گری استان اصفهان در این جلسه گفت:قراردادی که با هدف ضرردهی به طرف مقابل تنظیم شود از نظر شرعی صحیح نیست و قراردادهای بین بخش خصوصی و دولتی بر این اساس تنظیم می شود .
وی تصریح کرد:طلب شرکت های خصوصی از دولت مشمول هیچ سود و بهره ایی نمی شود ولی تسهیلات ارایه شده بانک ها به بخش خصوصی روز شمار مشمول بهره و دیرکرد می شود .
قریشی عضو انجمن ریخته گری استان اصفهان خواستار تلاش اتاق بازرگانی در اصلاح قراردادهای دولتی با بخش خصوصی شد و گفت:قراردادهای به صورت یک طرفه از سوی شرکت های دولتی با بخش خصوصی تنظیم می شود و کلیه زیان ها توجه بخش خصوصی است .
وی افزایش نرخ ارز را فرصت مناسبی برای توانمند شدن واحدهای تولیدی شد و گفت:به دلیل واقعی نبودن نرخ ارز بسیاری از واحدهای تولیدی به خاطر واردات ارزان تر از تولید داخل به تعطیلی کشیده شدند.
در این نشست بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی برای واحدهای ریخته گری ،افزایش پی در پی حمل و نقل داخلی ، افزایش قیمت آهن قراضه درداخل کشور  از جمله مسایل واحدهای ریخته گری استان مطرح شد.
آلبوم تصاویر 3199-10-1396