تاریخ : شنبه 25 شهريور 1396
کد 1573

مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز درسیزدهمین رویداد در مسیر موفقیت عنوان کرد:

ارزش انسان به توان اندیشه است نه توانمندی جسمی/ کار آفرین نیستم بلکه ارزش آفرینم/ در گروه بهداشتی فیروز عشق، امید و زندگی تولید می کنیم / فیروز سود محور نیست بلکه برکت محور است

سید محمد موسوی، بزرگ ترین کارآفرین اجتماعی کشور و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز در سیزدهمین رویداد در مسیر موفقیت گفت: انسان از پی محدودیت بدن، سازنده خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان در ابتدای این رویداد که به همت شورای عالی جوانان برگزار شد امیر کشانی، رییس شورای عالی جوانان با بیان اینکه امروز یکی از به یادماندنی ترین روزهای اتاق بازرگانی اصفهان است، گفت: امروز در خدمت ایدئولوژیستی هستیم که معتقد است «همه چیز پول، سرمایه و کارآفرینی نیست». وی افزود: امروز می تواند به روزی برای تغییرنگرش و مسیر زندگی و همچنین موفقیت در برابر محدودیت ها تبدیل شود.
 جامعه نیازمند دونده های فکری است
در ادامه این رویداد سید محمد موسوی، بزرگ ترین کارآفرین اجتماعی کشور گفت: من متولد 1332 در قزوین هستم و در کودکی به علت ابتلا به فلج اطفال از ناحیه دو پا و یک دست دچارمعلولیت شده ام. وی در ادامه برخورد مناسب و سراسر توانبخشی خانواده و خصوصا مادرخویش را راز اعتماد بنفس خود بیان و تصریح کرد: به دلیل فضای مناسب فکری خانواده، تا هفت سالگی متوجه نمی شدم که معلول هستم اما با حضور در مدرسه که فضای بسیار متفاوتی از خانه داشت با مشکل دوگانگی برخوردها مواجه شدم. وی  گفت: پس از مطالعه کتاب های بزرگانی چون دکتر شریعتی و شهید مطهری به این نتیجه رسیدم که جامعه نگرش مطلوبی به بسیاری از مسایل ندارد که نگاه نامناسب به معلولان تنها بخش کوچکی از این نگاه نادرست است و مهمتر اینکه به این  باور رسیدم که جامعه معلول است نه من. بعد از اخذ دیپلم با هدف تحصیل در رشته پزشکی و بازگشت به کشور و خدمت به معلولان و محرومان راهی آمریکا شدم اما پس از گذراندن بیش از 60 واحد، این رشته را با این باور که کشوربیش از نیاز به پزشک، نیازمند طبیب اجتماعی است رها کرده و وارد عرصه فعالیت های مدنی شدم که آغاز فعالیت های مدنی من همزمان شد با انقلاب شکوهمند اسلامی. رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت گروه بهداشتی فیروز با بیان اینکه بعد از بازگشت به کشور و خدمت در عرصه های مختلف، در سال 1365 به این نتیجه رسیدم که برای انجام فعالیت های مدنی و رسالت های اجتماعی خود نیازمند برخورداری از سرمایه و توان مالی هستم. در این سال با خداوند متعال خواستم تا در این مسیر از من حمایت کرده و بستر جذب سرمایه را برایم مهیا نماید و من هم متعهد شدم تا این سرمایه ها را در راه او و برای خدمت به معلولان، محرومان و همنوعان خویش به کار گیرم.
موسوی با بیان اینکه خود را سرمایه دار الهی می داند که سرمایه اصلی فعالیت های اقتصادیش از آن خداوند متعال بوده و او تنها وکیل خدا بر سرمایه است افزود: من سرمایه دار نیستم بلکه دستمایه دار هستم و سرمایه اصلی از آن خداست و با این سرمایه در جامعه ارزش آفرینی خواهم کرد. وی سرمایه داری مبتنی بر نفع شخصی، تجمل و مصرف گرایی را دلیل اصلی آسیب های اجتماعی و جنایت های بشری در دنیای امروزی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه توانستیم سرمایه داری الهی را در مجموعه گروه صنعتی فیروز عملیاتی و اجرا نماییم  که می تواند الگویی برای بسیاری از کارآفرینان و حتی دولتمردان کشور باشد.
موسوی در ادامه تصریح کرد: جامعه نیازمند دونده های فکری است و معلولیت تنها محدودیت بدن بوده و به معنای ناتوانی و محرومیت نیست بلکه انسان ها از پی محدودیت بدن، سازنده خواهند شد.

92 درصد پرسنل شرکت گروه بهداشتی فیروزمعلول
وی با بیان اینکه در هنگام ورود به مجموعه بهداشتی فیروز این شرکت دارای 34 کارگر بود، گفت: امروز این مجموعه نزدیک به 1000 کارمند داشته و 92 درصد پرسنل شرکت گروه بهداشتی فیروزمعلول بوده و افرادی که مبتلا به شدیدترین معلولیت ها هستند در اولویت استخدام قرار خواهند گرفت. موسوی تاکید کرد: مجموعه ما به جای سود محور، برکت محور بوده و به جای تولید کرم و شامپو؛ زندگی، امید و عشق تولید می کنیم. بزرگ ترین کارآفرین اجتماعی کشور در ادامه گفت: من یک فلسفه فکری ایجاد کرده و ارزش آفرین هستم نه کارآفرین.
سرمایه داری غلط عامل ایجاد چالش های اجتماعی است
موسوی چالش های اجتماعی موجود در کشورها را ناشی از سرمایه داری غلط دانسته و افزود: با سرمایه داری الهی می توان چالش ها را مرتفع کرد زیرا روش این نوع سرمایه داری امانتداری بوده و شرکتی که با این روش اداره شود به مشتری احترام گذاشته و محصولاتی تولید می کند که در آنها حقوق انسان ها رعایت شده و از این طریق می تواند با حریفان قدرتمند خارجی به رقابت بپردازد. وی با ابراز تاسف از اینکه در کشورمان بستر مناسبی برای تحصیل و آموزش معلولان فراهم نشده است، تصریح نمود: معلولان باید به فعالیت فکری بپردازند نه بدنی. موسوی با بیان اینکه کارکنان گروه بهداشتی فیروز مجموعه خود را بهشت معلولان می نامند، گفت: در «کانون معلولین توانا» ما هرگز کمک بلاعوض دریافت نمی کنیم و در حقیقت مصرف کننده محصولات این شرکت نیز به دلیل فراهم آوردن زمینه استخدام نیروی کاراز طریق خرید محصولات، کارآفرین محسوب می شود.  
ده درصد جمعیت جهان معلول هستند
وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: بر اساس آمار 10 درصد از جمعیت جهان معلول هستند و باید در جامعه نسبت به معلولان تغییر نگرش ایجاد شود. موسوی همچنین گفت:باید با سرمایه داری ناپاک مبارزه کرده و همواره به این موضوع که چگونه زندگی کنیم تا امیر عادل ملک خویش باشیم بیندیشید. مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز همچنین با بیان اینکه مواد اولیه هر جامعه ای کودکان آن هستند گفت: از آنجا که مادران این سرزمین سازنده جامعه هستند، این گروه فعالیت هایی نیز در زمینه ساخت اپلیکیشن های آموزشی تربیت فرزند انجام داده است. لازم به ذکر است که سید محمد موسوی کسب تندیس و نشان کیفیت استاندارد استانی در مواد شوینده بهداشتی و آرایشی، کسب عنوان مدیر شایسته ملی و کارآفرین برتر کشور از سوی اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کشور، عنوان برتر کیفیت استاندارد ملی و نشان برترین مسوولیت های اجتماعی ایران را نیزدر کارنامه خود دارد.