تاریخ : سه شنبه 21 شهريور 1396
کد 1569

برگزاری اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در 22 و 23 شهریور ماه

دومین جلسه شورای راهبردی و سیاستگذاری همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان در ابتدای این جلسه مجید محمدپور، دبیر شورای راهبردی و سیاستگذاری همایش نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با بیان اینکه اولین همایش نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با برگزاری چهار نشست تخصصی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، آسیب های اجتماعی و مسایل زیست محیطی در 22 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: همایش مذکور که با همکاری دستگاه های مختلف استان برگزار می شود در روز 23 شهریور پایان خواهد یافت. وی افزود: شورای سیاستگذاری این همایش با هدف جهت دهی مناسب به جوانان از نظرات و پیشنهادات ارگان ها و افراد مختلف در برگزاری همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری بهره مند شده است. وی جوانان نخبه 18 تا 29 سال که در زمینه توسعه پایدار شهری فعالیت دارند را از جمله شرکت کنندگان اصلی این همایش دانست. در ادامه مجید گیوی، رییس اداره آموزش نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: از آنجا که توسعه موجب تغییر سبک زندگی شده و جوامع در این زمان با چالش های مختلفی چون آسیب های اجتماعی روبرو شده و حل این آسیب ها در ایجاد توسعه پایدار شهری موثر است، نیروی انتظامی مبحث فضای اجتماعی و آسیب هایی که از طریق این فضا به افراد وارد می شود را مورد تاکید قرار داده و بر آن است که این موضوع را در نشست های اجتماعی همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری مد نظر قرار دهد. وی افزود: فضای مجازی به دلیل اینکه اغلب با آن سر و کار دارند بسیار در خور توجه بوده و می تواند مردم کم اطلاع و پاک را دچار آسیب زیادی نماید. گیوی تصریح کرد: به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب و سواد رسانه ای ناکافی، افراد زیادی در استفاده از تکنولوژی های وارداتی آسیب خواهند دید و به همین منظور نیروی انتظامی در نشست خود به بحث آسیب شناسی فضای مجازی، فرصت ها و تهدیدها خواهد پرداخت. همچنین محمد حسن رنجبر، رییس اداره برنامه ریزی و منابع اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان نیز ضمن تاکید بر اینکه بحران آب یکی از مهمترین مسایلی است که استان با آن روبروست گفت: اداره کل محیط زیست استان در نشست خود در این همایش با هدف آگاه سازی جوانان و حساس کردن آنها نسبت به مسایل زیست محیطی خصوصا توسعه پایدار محیط زیست به مباحث توسعه پایدارشهری و بحران آب و توسعه پایدارشهری و آلودگی هوا خواهد پرداخت. علیرضا کمالیان، رئیس گروه امور فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه توسعه همیشه فرصت نبوده و اگر در توسعه همه جوانب در نظر گرفته نشود به یک تهدید تبدیل خواهد شد، گفت: در توسعه پایدار ما به دنبال دستیابی به توسعه اما نه به هر قیمت هستیم و سعی می کنیم مباحث فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و همه مسایلی که می تواند برای آیندگان به تهدید تبدیل شود را مد نظر قرار دهیم. وی افزود: این اداره کل پرداختن به مشکلات کنونی محله ها و شهر اصفهان را محور نشست های آموزشی خود که در حاشیه همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری برگزار می شود، قرار خواهد داد. در ادامه سلمان زین العابدین، رییس ستاد مردمی پیشگیری از جرم قوه قضاییه شهرستان اصفهان نیز شناسایی،ساماندهی، هم افزایی و جهت دهی به سازمان های مردم نهادی که در زمینه های مختلفی چون کاهش آسیب های اجتماعی وارد فاز اجرایی شده اند را یکی از فعالیت های موثر پس از برگزاری این همایش عنوان کرد.
آزاد، کارشناس جوانان هلال احمر استان اصفهان نیز در این جلسه جنگ و اعمال خشونت را یکی از چالش های بزرگ در جهان ذکر کرد و از اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر استان اصفهان برای پرداختن به توسعه فرهنگ نوع دوستی و بشر دوستی و برگزاری نشستی در این زمینه در حاشیه همایش خبر داد. نوید ادریس، دبیر شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: در نشست اقتصادی که در این همایش برگزار خواهد شد مفاهیم زیرساختی و ابتدایی ایجاد یک شغل به جوانان آموزش داده خواهد شد. وی افزود: کارآفرینی و استارتاپ ها از موضوعاتی است که امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است و هر جوان باید قبل از ایجاد یک کسب و کار از فرایندهای ایجاد یک شغل و امکاناتی که در این زمینه در استان موجود است مطلع شود و ما با بهره گیری از اساتید مجرب در این زمینه قصد کمک به جوانان را داریم. زهرا بکرانی و حسام نظری از موسسه مردم نهاد طلوع فرجام نیک نیز در این نشست، برگزاری همایش نقش جوانان در توسعه پایدار شهری را فرصتی برای تعامل بیشتر سازمان های مردم نهاد و دستگاه های مختلف استان خوانده و اعلام کردند: برگزاری نشستی درباره اعتیاد و اجرای رویکرد کرامتی با معتادان می تواند بسیاری از این افراد را به آغوش خانواده بازگرداند که این موضوع نیز می تواند از جمله موضوعات آموزشی نشست های حاشیه ای همایش قرار گیرد.