تاریخ : دوشنبه 13 شهريور 1396
کد 1562

رييس انجمن توليد كنندگان فولاد ايران؛

خصوصی سازی واقعی نیاز ساختاری صنعت فولاد است

خصوصی سازی در صنعت فولاد و در کل صنايع کشورازاولویت های ساختاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو باخبرنگاران ضمن بیان این مطلب که خصوصی سازی نیاز ساختاری صنعت فولاد کشور است گفت: سال ها است که بحث اصل ۴۴ و خصوصی سازی را مطرح می کنیم ولی متاسفانه به دلیل برخی مقاومت ها این اتفاق نمی افتد و روند موجود نشان می دهد در حال از دست دادن سرمایه های بزرگی هستیم.
نايب رييس اتاق بازرگاني اصفهان افزود: در خصوصی سازی باید اهلیت کسانی که قصد خرید واحدها دارند مورد بررسی قرار گیرد. اتفاقی که در خصوصی سازی رخ داده این است که خصوصی سازی و برگزاری مزایده ها، بدون توجه به اهلیت افرادی صورت می گیرد که در این مزایده ها شرکت کرده اند.
اسلامیان تصریح کرد: اتفاق مهمی که می تواند در زنجیره فولاد کشور رخ دهد، واگذاری واقعی این صنعت در حوزه های معدنی و تولیدی به مردم است. چون این امر می تواند سبب افزایش بهره وری، مالیات و اشتغال شود.
رئیس انجمن توليد كنندگان فولاد ايران خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه واگذاری واقعی در صنعت به ویژه صنعت فولاد می تواند سبب افزایش بهره وری و رشد اشتغال شود، به دولت هم این اجازه را می دهد که به مسائل زیرساختی و اصلی خود بپردازد و مطمئن باشد با این واگذاری های منطقی، اتفاقات غیر عقلانی گذشته در این صنعت دیگر رخ نخواهد داد.