تاریخ : شنبه 11 شهريور 1396
کد 1561

در 25 امین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مطرح شد؛ فشار مالیاتی بر بنگاههای کوچک و متوسط استان اصفهان/ بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی ریشه‌یابی شود

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فشار مالیاتی بر روی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گفت:در شرایطی که بنگاه‌های بزرگ استان با کاهش درآمد و مالیات پرداختی روبرویند فشار مالیاتی بر واحدهای کوچک و متوسط دوچندان شده است
رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به فشار مالیاتی بر روی بنگاه‌های کوچک و متوسط  استان گفت:در شرایطی که بنگاه‌های بزرگ استان با کاهش درآمد و مالیات پرداختی روبرویند فشار مالیاتی بر واحدهای کوچک و  متوسط دوچندان شده است
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،سید عبدالوهاب سهل‌آبادی  در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:این در حالی است که واحدهای صنفی بر اساس عملکرد مالیات پرداخت نمی‌کنند و بر اساس توافق اتحادیه و یک درصد مشخص مالیات بسیار اندکی پرداخت می‌کنند.
وی تصریح کرد:شهرستان اصفهان دارای  150 هزار واحد صنفی است که برخی از آن‌ها از واحدهای تولیدی درآمد بیشتری دارند.
سهل‌آبادی خاطرنشان کرد:سهم مالیات استان بسیار زیاد است و این میزان بایستی تعدیل شود تا کاهش درآمد مالیاتی ناشی از بنگاه‌های  بزرگ به دوش بنگاه‌های کوچک و متوسط نیفتد.  
رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: فعالان اقتصادی استان می‌توانند از فرصت پیش‌آمده برای بازسازی سوریه در بخش‌های مختلف استفاده کنند .
وی با اشاره به سفر هیات اتاق بازرگانی اصفهان به سوریه و ملاقات با نخست‌وزیر و وزرای اقتصاد ،مسکن و تجارت این کشور گفت: سوری ‌ها آماده هرگونه همکاری با  شرکت‌های ایرانی  برای بازسازی این کشورند و دولت نیز خط اعتباری ویژه در این راستا در نظر گرفته است .
وی افزود:لبنان به‌عنوان مرکزی برای شرکت‌های چینی و اروپایی برای حضور در بازار سوریه تبدیل‌شده است و این شرکت‌ها برای دریافت پروژه‌ی بازسازی سوریه خودشان را آماده می‌کنند.
سهل‌آبادی در ادامه افزود:در سال جاری بیش از 89 جلسه کمیسیون ،352 جلسه کمیته با شرکت 64 هزار و 642 نفر ساعت برگزارشده است.
وی از تأسیس شرکت پیشرفت و توسعه ایرانیان در اصفهان با مشترک فعالان اقتصادی استان خبر داد و گفت:راه اندازی این شرکت بیش از دو دهه در استان اصفهان  به طول انجامید و در ماه گذاشته مراحل  مقدماتی  تشکیل آن فراهم شد.
بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی ریشه‌یابی شود
محمود اسلامیان نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار تحقیق علمی و میدانی در موضوع فرهنگ کار جمعی در بین فعالان اقتصادی استان شد و گفت:بنگاه‌های اقتصادی در دنیا چندین نسل را سپری می‌کنند ولی در ایران به‌ویژه در اصفهان نسل دوم به دلیل نبود فرهنگ کار گروهی مجبور به تعطیلی بنگاه می‌شوند.
وی خواستار ریشه‌یابی بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی در  موضوع مالیات و بیمه تامین اجتماعی شد و گفت:بی‌اعتمادی باعث اتهام زنی و عدم شفافیت می‌شود و با بررسی دقیق عوامل این بی‌اعتمادی می‌توان  به شفافیت در اقتصاد  کشور دست پیدا کرد.
سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می‌شود
 مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق گفت: کمیسیون 11 گانه اتاق 3 الی 4  اولویت  کاری خود مشخص کردند و بر اساس این اولویت‌ها فعالیت‌هایشان متمرکز می‌شود.
رییس کمیسیون سیاست‌گذاری  پایش اتاق بازرگانی اصفهان از رونمایی سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان در مهرماه خبر داد و گفت:در این سند اهداف ،وظایف و برنامه‌ها  کمیسیون‌های 11 گانه  و شوراهای عالی اتاق بازرگانی در دو بخش کلی و کمیته‌های زیرمجموعه تدوین‌شده است.
وی از تهیه نرم‌افزار موبایل(app) بانک اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان  توسط  اتاق بازرگانی خبر داد و گفت:اطلاعات این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه می‌شود و در آینده به زبان عربی نیز ارایه می‌شود.
جایگاه نخست اتاق بازرگانی اصفهان در بخش آموزش بین اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور
امیر کشانی رییس کمیسیون آموزش ، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره  به جایگاه نخست اتاق بازرگانی اصفهان در جدول رتبه‌بندی اتاق‌های بازرگانی کشور در بخش آموزش گفت:ماهانه 8 کارگاه تخصصی یک‌روزه و همایش‌های آموزشی در اتاق بازرگانی با استقبال اعضا برگزار می‌شود.
وی افزود:در اتاق بازرگانی اتریش روزانه بیش از 100 دوره آموزشی برگزار می‌شود. آموزش زیربنای کسب‌وکار بین‌المللی است و رویکرد کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان توانمندسازی اعضا با برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی است.
رییس شورای عالی جوانان اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری همایش منطقه ایی اتاق جوانان بین‌الملل (JCI ) در پازل سوئیس گفت:در این رویداد جوانان فعال اقتصادی از 130 کشور در گردهمایی دوهزارنفری شرکت و زمینه تبادل اطلاعات اقتصادی و الگوبرداری آگاهانه از فعالیت‌های یکدیگر را فراهم کردند.
کشانی با اشاره به حضور 5 غرفه ویژه اصفهان در نمایشگاه جیتکس 2017 دوبی خبر داد و گفت:این رویداد سومین نمایشگاه بزرگ فناوری جهان است.
سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی می‌تواند  اختلاف‌نظر در موضوع‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی را برطرف کند.
مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اتاق استانبول با داشتن 80 کمیته تخصصی نقش مهمی در  جمع‌آوری نظرات فعالان اقتصادی و ارایه راهکار به سازمان‌های دولتی دارد و اتاق اصفهان  با الگوبرداری آگاهانه از این اتاق می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی  فعالان اقتصادی داشته باشد.
حمیدرضا قلمکاری رییس کمیسیون کشاورزی،آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: گروه‌های اتاق بر اساس ضرورت و اولویت‌های مشخص‌شده می‌تواند در راستای استراتژی تدوین‌شده در فضای کسب‌وکار استان تأثیرگذار باشند.
وی هم سویی و هم ذهنی بین بخش خصوصی  و دولتی استان را گام موثر در رونق فضای کسب‌وکار دانست و گفت:در گام نخست باید کمیسیون 11 گانه اتاق بر اساس طرح مشخص با قرار دادن اولویت‌ها در حل مسایل حوزه خود به توسعه کسب‌وکار توجه ویژه ایی داشته باشند.
محمدجعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بازار سوریه را فرصت خوبی برای شرکت‌های پیمانکاری استان اصفهان دانست.
احمد خوروش عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه نهادینه شدن مالیات در تمامی بخش‌های  جامعه شد و گفت:فعال اقتصادی نباید از فرایند پرداخت مالیات احساس نگرانی کند و این مهم نیاز به اعتمادسازی اداره کل مالیاتی در جامعه دارد.
آلبوم تصاویر 3118-6-1396