تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396
کد 1527

در پنجاه و دومین جلسه شورای راهبری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری ITDO ارایه شد؛ تعمیر قطعات صنعتی توسط فناوری روکش‌کاری لیزری و ساخت رستوران معلق در اصفهان

در پنجاه و دومین جلسه شورای راهبری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان (ITDO) با بررسی دو طرح تعمیر قطعات صنعتی توسط فناوری روکش‌کاری لیزری و رستوران معلق برگزار شد .
در پنجاه و دومین جلسه شورای راهبری دفتر توسعه سرمایه گذاری و فناوری اتاق بازرگانی اصفهان  (ITDO) با بررسی دو طرح تعمیر قطعات صنعتی توسط فناوری روکش‌کاری لیزری و رستوران معلق برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان،علی صفر نورالله رییس مرکز توسعه سرمایه گذاری و  فناوری اتاق بازرگانی اصفهان  در این جلسه با اشاره به برگزاری 21 جلسه راهبردی در سال 95 گفت:در سال 95 تعداد 50 طرح سرمایه گذاری در این جلسات بررسی شد.
وی افزود:طرح‌ها عمدتا در بخش دانش‌بنیان،فناوری،کشاورزی و صنعتی  بوده و طی سه رویداد باشگاه سرمایه‌گذاران 4 طرح برای جذب سرمایه گذاری ارایه شد.
وی از برقراری ارتباط مرکز توسعه سرمایه گذاری و  فناوری اصفهان (ITDO) با ITPO ایتالیا خبر داد و گفت:برقراری ارتباط با سایر مرکزهای توسعه سرمایه گذاری از برنامه‌های مرکز اصفهان است.
طرح تعمیر قطعات صنعتی توسط فناوری روکش‌کاری لیزری
در ادامه این جلسه طرح تعمیر قطعات صنعتی توسط فناوری روکش‌کاری لیزری ارایه شد.در این طرح تعمیر قطعات آسیب‌دیده برای استفاده مجدد از آن‌ها می‌تواند بسیاری از هزینه‌های تولید و مواد اولیه را کاهش دهد و نهایتاً شاخص‌های بهره بری صنایع  را بهبود بخشد.
 مزایای استفاده از باریکه لیزر در عملیات پوشش دهی را نسبت به دیگر روش‌ها شامل انرژی موردنیاز می‌تواند به‌خوبی کنترل شود ، امکان انجام عملیات به‌صورت موضعی است، حرارت ورودی پایین است که منجر به اعوجاج کم می‌شود.نرخ سرمایش بالا است که منجر به یک ریزساختار دانه‌ریز می‌شود،عملیات به‌صورت غیر تماسی است و سایش ابزار اتفاق نمی‌افتد و هم‌چنین نیاز به اعمال نیروی مکانیکی روی قطعه کار ندارد.
خدمات نهایی این طرح شامل تعمیر، بازسازی و اصلاح قطعات به کمک روکش‌کاری لیزری،جوشکاری لیزری،سخت‌کاری لیزری،آلیاژسازی لیزری و گلیزینگ به کمک لیزر است .
شایان‌ذکر است که در صورت سرمایه گذاری مجدد و تهیه تجهیزات مناسب در این طرح، تیم تحقیقاتی دانش لازم جهت دستیابی به تکنولوژی روز دنیا شامل ساخت مستقیم قطعه به کمک لیزر (DMD) و ارایه خدمات پرینترهای سه‌بعدی را نیز داراست .
طرح دوم :اجرای رستوران معلق در اصفهان
دومین طرح اجرای رستوران معلق در اصفهان است.برای پذیرایی صبحانه،ناهاروشام، عصرانه،مجالس خصوصی،نامزدی و جشن‌های تولد و... به کارمی رود. استفاده ازبانجی جامپینگ ،تله سیژ ودرآمدهای جانبی ازجمله تبلیغات گسترده برروی سازه واطراف آن امکان پذیر است.
باحضورگسترده توریست داخلی و خارجی و توجه بسیارزیادبرای دیدن مراکز فراوان تفریحی و تاریخی اصفهان از ارتفاع تاکنون هیچ‌گونه سابقه‌ای نداشته است همچنین تمام رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های موجود نتوانسته‌اند برای جلب مشتری تنوع خاصی را ایجاد نمایند.
 
 
 
 
آلبوم تصاویر 3096-5-1396